Avatar billede crm_rar Nybegynder
07. marts 2001 - 11:57 Der er 7 kommentarer

Internet: Modem prioriteres højere end gateway

På min arbejdsplads har vi hDSL-adgang til internettet, problemet er at når jeg bruger dial-in til kundernes maskiner ved siden af, så går ALT trafik først gennem modemmet. Dette gælder alt, lige fra adgang til LOKALE servere (ifm. noget DNS tror jeg!) og Outlook til alm. up/download til/fra internettet, hvordan sørger jeg for at modemmet ikke sætte højere end gateway\'en??
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2001 - 12:32 #1
Burde de ikke vide det på din arbejdsplads, eftersom det er dem der har systemet.
Avatar billede crm_rar Nybegynder
07. marts 2001 - 13:00 #2
Både og ... Vi er først lige begyndt at bruge Dial-In til nogle af kunderne, derfor ved vi ikke hvordan modemmet/forbindelsen/gateway\'en skal konfigureres for at forhindre problemet! ...
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. marts 2001 - 20:47 #3
Øhhh.. hvis kunderne ringer ind, skal trafikken så ikke gå igennem deres modem? Eller hvad er det lige at du siger? :)
Avatar billede crm_rar Nybegynder
08. marts 2001 - 08:44 #4
Ok, here\'s the deal: JEG ringer op til kundernes servere og mens jeg er logget på med modem, går al internettrafik via. modemmet istedet for vores 2Mbit linie! Desuden sløver det også adgang til lokalnetværket, bl.a via Outlook. The big deal: Hvordan sørger jeg for at vores fastlinie stadig får al den \"almindlige\" trafik, og modemmet kun tager sig af trafikken rettet mod bestemte IP-adresser (kundernes servere) ... på forhånd tak! :o)
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. marts 2001 - 10:09 #5
Har samme problem (sort of), men med en underlig tvist (kunne måske hjælpe lidt i relation til en løsning?).

Sidder derhjemme, koblet op via ADSL. Fuld adgang til alting.

Jeg kobler mig op mod jobbet, via en DialUp TCP/IP forbindelse og PC-Anywhere. Alt kører som det skal.

Her er så det underlige:
På grund af firewalls m.v. kan jeg ikke checke post eller køre ICQ via arbejdet, men det kører upåklageligt. Ergo må det køre via min ADSL stadigvæk.

Og så bliver det endnu mere underligt:
Først når jeg afbryder forbindelsen, mister jeg kontakten med ICQ-netværket og muligheden for at checke mails.

Det virker med andre ord som om at min DialUp TCP/IP ikke bliver prioriteret højere end min ADSL TCP/IP, MEN at min DialUp TCP/IP \'sender en besked\' til styresystemet om, at der ikke længere er en TCP/IP forbindelse til rådighed.

crm_rar >> Kan du med sikkerhed konstatere at modemet prioriteres højere end gateway\'en NÅR BEGGE ER TIL RÅDIGHED, eller har du - ligesom jeg - først problemet når du afbryder din DialUp-forbindelse?

Jeg opretter nyt spørgsmål, så jeg også giver 60 point for løsningen HVIS DET ER SAMME PROBLEM. Ellers giver jeg 60 point for løsningen på mit problem, men foreløbig vil jeg lige høre fra crm_rar :o)

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. marts 2001 - 10:11 #6
\"Først når jeg afbryder forbindelsen, ...\" = dialup-forbindelsen selvfølgelig :o)

/Rob
Avatar billede crm_rar Nybegynder
08. marts 2001 - 10:13 #7
Med sikkerhed og med sikkerhed, lad os bare sige at min download-kapacitet bliver sat ned fra 100-200 kb/s (mere eller mindre svarende til hDSL-linien) til 6-7 kb/s (svarende til én IDSN-linie) ...