Avatar billede annikal Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:12 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmer til dvd-brænding?

Hejsa.
Jeg har nogle dvd film som jeg godt kunne tænke mig at tage en copi af da de originale er ved at være godt slidt, hvorfor nogle programmer er godt at brænde dvd film i?
Annikal
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. oktober 2004 - 16:15 #1
Avatar billede annikal Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:18 #2
hvilken version skal jeg tage?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. oktober 2004 - 16:18 #3
Den nyeste ;o)
Avatar billede annikal Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:19 #4
skal jeg bare tage dvd shrink 3,2 danish?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. oktober 2004 - 16:22 #5
Ja.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. oktober 2004 - 16:27 #6
Der er også udemärkede tutorials under "how", b la denne:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink31-main.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:37 #7
Avatar billede turbolex Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:26 #8
http://www.slysoft.com/da/ det er et rigtig godt prg syntes jeg den kan tage direkte copy og brænde
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:39 #9
.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2004 - 14:45 #10
Hvad sker der her annikal???
Fik du löst dit problem?
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:51 #11
nej det gjorde jeg ikke
Avatar billede norbert Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:53 #12
Hvilke problemer har du? Det skulle altså kunne lade sig gøre med det program. Det er det, vi andre bruger. ellers må vi jo prøve at løse det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2004 - 14:53 #13
Hvorfor ikke? Hvad er problemet?
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:58 #14
jeg syntes det er en helt jungle at finde et program til at brænde dvdér i, og når man som mig ikke er så meget inde i alt det tekniske ved en pc er det endnu være.Kan man ikke bare nøjes med at bruge et program for når den først har gemt noget og jeg skal finde det igen tager det langtid inden jeg finder det.
Jeg har også prøvet clonedvd men den kan aldrig have hele filmen på en dvd?
Jeg har hørt at man kan brænde dvd film ned på almindelige cdér er det rigtigt, eller er man ude i meget mere ved det?
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:01 #15
jeg har brændt nogle film hvor den stopper midt i filmen, men der har jeg fundet ud af at det nok er mine dvdér der er for billige, så det problem har jeg løst.
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:04 #16
hold da op det må være irriterende at fortælle folk en masse som kan hjælpe dem herinde, også fatter folk ikke en dyt ligesom mig.
Jeg håber i bære over med os nybegynder.
Vi lærer det vel før eller siden. det håber jeg da :o)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:04 #17
Nu er det også ret uheldigt at det línk, jeg smed, ikke virker i øjeblikket. Men her er et andet link med en dansk guide:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Her står der faktisk alt hvad du skal foretage dig. DVD-shrink er et fantastisk program på den måde, at den automatisk tilpasser din film til at kunne ligge på brændte skiver. Prøv at kigge på det link, og brænd med Nero, der ligger nederst i linket et andet link på hvordan du brænder den i Nero. Ellers brug hjælpefunktionen i programmet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2004 - 15:05 #18
Det er en större videnskab at brände dem på alm. cd'er. De skal både komprimeres ret så kraftigt og så konverteres til svcd.
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:06 #19
okay hvis det er en større videskab end det jeg er igennem nu så springer jeg meget højt over det :o)
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:09 #20
Okay jeg vil lige prøve igen så for det er nok nemmere når jeg har en dansk guide at køre efter for der forstår man da alt hvad de skriver ;o)
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:09 #21
Smider i ikke lige et svar ind så får i lige lidt point ;o)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:12 #22
Det bliver så michael der skal have point, da han jo kom med det rigtige svar fra starten. Mit var kun ment som suplement :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2004 - 15:13 #23
Det kan vi ikke når du selv har taget dem ;o)
Behöver ingen point.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:15 #24
Point er heller ikke så vigtig. Det er vigtigere at du får løst dit problem :-)
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:15 #25
kan man ikke dele flere point ud når man har givet ud af dem, det vidste jeg ikke sorry, kan jeg ikke bare oprette et nyt så i kan få point for i har jo hjulpet mig og skal have point.
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:16 #26
Okay.
Men pas på med at sige det for jeg venter straks tilbage hvis jeg stadig døjer. GG
Avatar billede annikal Nybegynder
23. oktober 2004 - 15:17 #27
lige et spørgsmål inden jeg smutter hvis der kode på dvdén eller hvad det hedder kan dvd-shrink så bryde dem så jeg kan brænde dem?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2004 - 15:22 #28
Ja
Avatar billede turbolex Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:33 #29
ang. clonedvd så kan den godt brænde en hel film ned på en cd lige meget hvor lang filmen er .... den skal bare sættes op så virker den annikal