Avatar billede skalskar Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:43 Der er 8 kommentarer

starte XP med cd?

Hei Eksperter! jeg har lige opgraderede fra 98 til xp. det viser sig så, at den lille bruger konti funktion som er på 98(den som man kender fra xp)bliver overført til xp. jeg havde så lavet en kode til 98. og den bliver så åbentbart brugt som konti kode på xp da jeg installere det. men kan jo ikke huske den kode da det er over to år siden jeg har brugt den. og kan ikke slette hele min harddisk med xp cd'en fordi jeg ikke kan åbne xp når jeg starter pc'en. kan man ikek gøre det i mit tilfælde. håber folk forstår! for har virkelig brug for hjælp!!!!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 19:06 #1
Kan du ikke aflæse den kode med "AIDA" ??
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 19:08 #2
Avatar billede relax Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:35 #3
du kan downloade en 98 bootdiskette fra siden her.
www.bootdisk.com
boot fra den og instaler win 98 (hvis du kan) det tar ikke lang tid.
da instalitationen er færdig propper du xp cden i og starter instalitionen.

hvis det ikke er muligt så kan du måske formatere hele harddisken og starte forfra via format c:
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:58 #4
Her er en side hvor du kan downloade en bootdisk, som du kan bruge til at ændre passwordet:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 21:08 #5
mon ikke det kun er den kode der hidrører din kode til et brugernavn
og ikke administratoren.
klik ved start billedet
ctrl+alt+delete      2 gange
log på som
administrator
og med tom kode (hvis home skal du ved det ikke virker trykke f8 ved start og vælge fejl sikker tilstand og der log ind som adm..)
Avatar billede skalskar Nybegynder
09. oktober 2004 - 22:50 #6
Tak for jeres forslag! jeg vil prøve dem, og se hvad der hjælper, og overveje pointens  ejer!
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 20:39 #7
Hvordan går overvejelserne ??
Avatar billede skalskar Nybegynder
18. november 2004 - 20:57 #8
mange tak for svaret. undskyld den lange ventetid. havde det godt selv i tankerne. så er spørgesmålet bare hvorfor jeg ike selv gjorde det. men tak.

P.S det virkede hvis det ikke skulle være gået op for nogen;)