Avatar billede twami Nybegynder
09. oktober 2004 - 17:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Utydelig skrift

Hej

Hvordan får jeg små skriftstørrelser til at stå mere tydeligt? Rundt omkring teksten fader tekstfarven ud i baggrundsfarven (som vist har et eller andet navn). Men hvordan får man teksten til at lade være med at lave dette "fade"?

På forhånd tak...
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. oktober 2004 - 19:35 #1
Fjern hakket i "Antialise" i options linien.
Og så er pixel fonts lavet til at blive vist i specielle størrelser.
Normalt er det: 8px, 16px, 32px osv.

Se her hvordan Pixietype beskriver det i Flash:
http://www.pixietype.com/info.html
Avatar billede didgeridoo Nybegynder
09. oktober 2004 - 23:32 #2
Med Type Tool, kigger du i højre side af Options Bar dér hvor der står 'aa'. Den står garanteret på 'Strong' eller sådan noget. Du skal i hvert fald ændre den til 'None'
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. oktober 2004 - 23:38 #3
Nå ja, det var "i gamle dage" det bare var et hak :)
Avatar billede twami Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:53 #4
Tak for hjælpen...