Avatar billede raps Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:00 Der er 10 kommentarer

Blæser fordeler

Jeg har undret mig, men hvordan er det man forbinder alle sine kølere rundt omkring i sit kabinet? Findes der en slags fordeler, som man kan tilslutte strømforsyningen og via den vej give strøm til alle ens kølere?
Hvis, hvor kan man så købe det...?

Mange tak for svar:D
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2004 - 12:17 #1
Avatar billede raps Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:32 #2
Men på mit blæserstik sidder kun et lille 3 pins udtag, hvordan kan jeg få det til at passe med de store der...?
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2004 - 13:38 #3
Dem du taler om, er til chs montering, altså montering på bundkortet.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:39 #4
mon ikke det er sådan et her
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=83593
Avatar billede bpv69 Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:56 #5
:o)
Avatar billede raps Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:30 #6
Kan man da godt få kølere som man kan tilslutte de store 4 pins udtag fra strømforsyningen... Eller taler jeg sort nu... Altså jeg mener, der er mange som har geilet hele deres kabinet op med diverse kølere. Nogle sidder i toppen af kabinettet og andre i siderne, hvordan gør de... Bruger de det ene lille 3 pin stik som sidder på bunkortet til at forbinde alt sammen...
Avatar billede bpv69 Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:38 #7
alle mine blæser sidder med 4 pins
Avatar billede bpv69 Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:40 #8
kig på køler eks edbpriser.dk der skriver de om det er 3 eller 4 pins
Avatar billede bpv69 Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:09 #9
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
09. oktober 2004 - 20:58 #10
Der findes mange versioner af blæserstyringer. Vantec og Revoltec laver mange varianter. Zalman ZM-MFC1 har fire tilslutninger for 3-pins stik med trinløs regulering af hastighed. Den kan købes hos mange hardware-forhandlere bl.a. Midt-Data.