Avatar billede kjoller Nybegynder
07. marts 2001 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor starter pc\'en ikke?

Nå man tænder den så kommer der lys i pc\'en ,men den starter ikke op med skærmen eller tastatur, men hvis man lader den stå og køre i ca. 10 min og så slukker og tænder igen så køre den for det meste igen, hvad kan det være?
Avatar billede been Nybegynder
07. marts 2001 - 09:48 #1
Hvis dit grafikkort er at AGP typen (brunt slot) så kan det evt. være løst eller defekt, prøv at f¨å det ud og monter det igen.
Avatar billede wisen Nybegynder
07. marts 2001 - 09:50 #2
Starter din(e) harddisk(e) op, når du tænder for PC\'en ?
Avatar billede anders_riis Nybegynder
07. marts 2001 - 09:50 #3
Undersøg om der er en løs forbindelse på stikket til din pc, eller om der er nogle kort som sidder løse. Din ram kan evt. også sidde løse.
Avatar billede kjoller Nybegynder
07. marts 2001 - 09:54 #4
mine disk starter op, og jeg har prøvet at skifte kortet til et pci men det hjalp ikke, og jeg syntes ikke at kunne finde nogle løse forbindelser
Avatar billede makse Nybegynder
07. marts 2001 - 09:57 #5
Hvor gammel er computeren?

Er det noget der er sket pludseligt?
Avatar billede kjoller Nybegynder
07. marts 2001 - 09:59 #6
den er ½ år gammel ca. 3 uger
Avatar billede makse Nybegynder
07. marts 2001 - 10:14 #7
Har du tilføjet noget hardware?

Kommer der et eller flere bip når du forsøger at starte computeren?

Har du forsøgt at trykke reset, når dette sker?

Prøv evt. at starte den, men kun med tastaturet tilsluttet.
Avatar billede kjoller Nybegynder
07. marts 2001 - 10:18 #8
der kommer et bip som en pjlejer men ikke flere, der sker ikke noget hvis jeg kun her tastaturet tilsluttet, og reset hjælper heller ikke
Avatar billede kjoller Nybegynder
07. marts 2001 - 10:31 #9
Jeg fjernede grafikkortet og satte det igen igen, samt flyttede ram blokken en slot og så kørte det, så nu bliver det sjovt at se i morgen tidlig om det køre