Avatar billede syswatch Novice
08. oktober 2004 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Proftp med MySQL - rettighedsproblem

Hej derude...
Jeg har en FreeBSD box med proftp installeret og dertil hørende mysql backend. Det virker fint, jeg har oprettet en bruger i databasen og jeg bliver logget fint ind i det bibliotek jeg har defineret.

MEN !!! Jeg er på bar bund når det kommer til gid og uid. Hvad er dette ? Jeg ved så meget at det er her mit problem ligger !

Her lidt info om min database:

table users
.userid
.passwd
.uid
.gid
.homedir
.shell
.LoginAllowed
.count

table groups
.groupname
.gid
.members

Alt dette har jeg fået fra diverse sider rundt på nettet.

Nå, her er mit problem !!!
Når jeg oploader en fil til mit system bliver den gemt med disse rettigheder:
user = 65533    & group = www

Hvordan ændre jeg dette til noget jeg kan bruge til noget ? Og gerne en forklaring på det gid og uid...
Avatar billede Syska Mester
09. oktober 2004 - 14:10 #1
gid = group
uid = user

Kig i din passwd fil og din group fil i /etc på din freebsd.

Der kan du se hvad de forskellige brugere har af numre....

og det skal så stå i mysql databasen under uid og gid

Håber det er nok, ellers må du sige til, har selv en openbsd kørende med det, men der har jeg problemer med at den ikke fatter gid, men kun uid, men nu må vi se om du har samme problem?
Avatar billede syswatch Novice
13. oktober 2004 - 10:51 #2
Buzz: Jeg har samme problem som dig. Den fatter kun uid'et... men det virker nu.
Lægger du et svar ?
Avatar billede Syska Mester
13. oktober 2004 - 18:40 #3
selvf ligger jeg da et svar :-P

Kunne ske man skulle tage fat i dem der laver det og høre dem ad....

// ouT