Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2001 - 08:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Novell jobs Djursland/Århus

Netware mand med 10 års erfaring søger nye udfordringer.

Interesseområder:
- implementering
- drift
- design
- projekter
og meget mere.

Vil du høre nærmere, smid mig en mail på nanoq@nanoq.dk

Avatar billede cybermike Nybegynder
14. marts 2001 - 22:13 #1
Hmmm, måske du skulle overveje at skifte system :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. marts 2001 - 13:44 #2
cybermike, det ville vist være dumt :)

Novell går en stor fremtid i møde. Der kommer til at ske ting og sager inden for de næste par år :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2001 - 21:17 #3
Well... jeg drager ud og underskriver kontrakt i morgen. Så jeg trækker spørgsmålet hjem igen ;)))

NanoQ
Avatar billede fpnovell Nybegynder
09. maj 2001 - 17:36 #4
Hej NanoQ

Kunne du præcisere denne \"store fremtid\" bare lidt !
Jeg er lutter øre !

Det er gået 30 % tilbage for Novell i Europa i år 2000 - og mit indtryk var (ligeledes, da Oracle dropppede NetWare som platform til deres produkter, at de går en højst usikker fremtid i møde.
Meget vil vist afhænge af deres e-business løsnings succes, ifølge velunderrettede kilder i den store verden.

fpnovell
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. maj 2001 - 22:01 #5
fpnovell, jeg tror på den store fremtid ligger i ændring af fokus.

Indtil nu har Novell dækket et bredt spektrum inden for netværkstyper. Lige fra det lille 5 brugers lan, til store wans med mange tusinde brugere.

Netwares styrke ligger netop i wan miljøer. Derfor vil de fokusere mere på dette område end hidtil. Desuden vil novells kerne blive bygget voldsomt om. Blandt andet vil den være endnu bedre til javaafvikling direkte i kernen, samt den vil være mere åben for 3.parts produkter.

Novell HAR erkendt at slaget er tabt til MS vedr. de smo lokale netværk. Men de er markedsførende på wanområdet. Og der tror jeg slet ikke MS er interesseret i at blande sig... i hvert fald foreløbigt..

NanoQ
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. maj 2001 - 09:27 #6
Novel er et gammel system og et dyrt system som bliver brugt af meget få firmaer. Det har mulighed for at vinde fremgang ved MEGET store virksomheder og som er ligeglad med prisen.
Novel er en lille smule bedre i forbindelse med sikkerhed(altsaa at dine data sikkerhed på disken, bedre til at genetablerer efter systemnedbrudd.
Nu ved jeg ikke saa pokkers meget om novel, men jeg ved det er dyrt.

Hvorfor så betale i dyre domme for et system som ingen kender og som alle skal oplaeres i istedet for at betale lidt mindre for en w2k server som alle kan finde ud af v.h.a. en mus og en manual og så få næsten lige så god sikkerhed og service.

Hvis endelig du skal have noget som er ligeså godt som novel så sætter du en bsd server op, den har mindst ligeså god sikkerhed og service den er gratis og er lige så let at lære som novel.

Så med mindre novel begynder at dele gratis licenser ud til deres servere(uden begrænsninger) så tror jeg squ ikke pa det :)

sorry :=)

men jeg vil da gerne h0rer om den \"store fremtid\" og de \"ting og sager\"

  Mike
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2001 - 10:12 #7
Mike, hvor har du dine fakta fra? ;)
En Netware er ikke dyrere end sine konkurrenter. Tværtimod vil mange spare penge ved at køre en Netware løsning fremfor f.eks. en Win2K løsning, ifa. mere stabilitet og dermed højere oppetid. Brugerne skal ikke oplæres i noget som helst. De logger jo bare på, og thats that.

Selvfølgelig skal administratorer lige have lidt undervisning. Dette skal de såmen også hvis de skal administrere en Win2K på en fornuftig måde. Netwareløsningen er meget lettere at administrere, når den først er i luften. Novell\'s NDS er jo mange generationer foran MS\'s AD.

Jeg er enig i, at det er overkill med Netware installationer i små lokale netværk. Men så snart vi snakker wan, mener jeg INGEN konkurrenter der er til Netwareløsningerne. :)

NanoQ
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. maj 2001 - 11:30 #8
Ok jeg kender ikke saa meget til w2k at jeg kan argumenterer for at w2k skulle være bedre, men w2k er lettere at administrerer det var det jeg mente.

Hvis du vil have noget stabil , billigt og udbredt så skal du vælge linux, det være sig bsd,linux,hpux eller scounix er ligegyldigt.

Hvorfor tror du over halvdelen af internettets servere k0rer unix? og det meste af den anden halvdel win?

Det kan g0dt være novel er godt og novel måske bliver bedre men det er INGEN chance for at det fejer unix af vejen, det er ligeså komisk som at taiwan pludselig får lyst til at indtage kina :=)