Avatar billede pillpopper Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Nogle gode råd til hvordan man laver en god job annonce

Hej jeg vil høre om der er nogle der ved/kender nogle gode links til hvordan man bedst laver en job annonce hvori jeg er den der søger en medarbejder.
Hvis der er en der feks. kan lave en til mig den behøver ikke at være enorm laang men kort og omfattende, det jeg sælger er alt fra hardware til software og casemodding.

Anyone ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:58 #1
altså du søger en medarbejder til dit firma som sælger hardware software og casemodding?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:14 #2
Nemlig det er det jeg søger efter og så skal der naturligvis være en evaluderings tid på feks. 3 mdr. i annoncen for at se om og hvor satbil de/dem er der er interseret.

Mvh-

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:17 #3
Glemte at sige og så kommer der selgfølgelig osse div. skills o.s.v samt engament og gå på mod og som ikke bare giver op men er med til at løse det/de problemer der end måtte opstå, kunne tage kertik samt ros når det skal deles ud:) samt kunne samarbejde og tage problem stillinger op, da de jo er en forudsætning.

pp
Avatar billede miko67 Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:41 #4
hvad med lidt info om hvilke job-opgaver og -funktioner der skal udfyldes... og lidt om hvilke forventninger du har til kvalifikationer...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
10. oktober 2004 - 05:46 #5
Jeg prøver da gerne ad - gør ihvertfal mit bedste:) jeg forventer at personen skal kunne programere php el. mysol samt ekspendere ordre ud og oploade billeder af de nye varen/vare der bliver indkøbt samt sætte de informationer om produktet ind på webshopppen.

Personen skal være mellem 18 og 65 år gammel m/k underordnet, personen skal kunne kommunikerer godt, skriftlig velformuleret og skal kunne samarbejde (dette er et must), være med til at løse div. problem stillinger der end måtte opstå i og med det er en forretning der er seriøs og ikke som så mange andre, har gå på mod og giver ikke så lidt op og kan tåle at tale om tingene uden at flippe ud men løse det istden for sammen(regnskabet har jeg en til at tage sig af)
Lønnen taler jeg med personen om når den tid kommer og så er der en 3 mdr. evaluerings måned for at se om den/de personer jeg vil optage/andsætte er seriøse nok eller ej.

Hjalp det lidt på det?

M.v.h-

pp
Avatar billede sdf Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:04 #6
Jeg vil råde dig til at få det renskrevet, da der stadig er en del stave/forståelses fejl, hvilket godt kan give et dårligt indtryk.
Avatar billede miko67 Nybegynder
12. oktober 2004 - 06:06 #7
Hvis du nu tager et smut forbi www.jobindex.dk og kigger lidt på en håndfuld stillingsopslag - der er sikkert et der ligner det du gerne vil lave... Så kan du jo bare bruge det som model :)
Der er massevis af jobannoncer på nettet, kopier en af dem over i word og ret til så den passer til dine idéer om en stilling,
Avatar billede miko67 Nybegynder
12. oktober 2004 - 06:08 #8
og ja... stavefejl skal helst rettes. Læg den færdige tekst ud på eksperten (når du ikke selv kan finde flere fejl) så skal der nok være nogen der finder resten. Folk elsker at finde fejl :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. oktober 2004 - 07:38 #9
sdf´´ hvad har mine stavefejl med mit indlæg at gøre:o) forstår dig ikke det er jo ikke en endelig skrevet jobannonce:) Desuden tror du ikke jeg for den igennem stavekontrol inden jeg lægger den ud,.)

Til miko67 JA det har du HELT RET I at de fleste gør det har jeg bemærket og så ser jeg det som om at folk er lidt for ........  i og med at det kunne jo være man ikke kunne stave rigtigt (jeg kan godt) eller at ens tastatur er i stykker, der kan være mange årsager til det og der er altid en ireterene bemærkning de fleste steder her hvisket er rigtigt sørgeligt.

Jeg kigger på dit link og giver en tilbage meldning men tak for linket miko67;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. oktober 2004 - 07:42 #10
desueen kan jeg kun e 3 stavefejl men du har RET i at der IKKE skal være stavefejl, det giver jeg dig helt ret i sdf:)

Jeg kan bare opfatte deres tråd på 2 måder (læs selv:)

Dette er ikke ondt ment så ved I begge 2 det, men jeg bliver desvæær nød til at skrive det, for ellers kommer der min ass-hunter (og jeg siger/skriver ingen navne det må folk selv finde ud af jeg er IKKE en sladerRØV/ stikker;)

Sorry hvis i opfatter det som spam:$
Avatar billede sdf Nybegynder
12. oktober 2004 - 09:17 #11
Forstår ikke hvorfor du tager sådan på vej? Mit indlæg var skam ikke ment som en tilsvining, men som et hjælpende råd, hvis du planlagde at bruge dit hidtidige opslag som en endelig version. Samtidig går min kritik ikke kun på stavefejl, men også på at det nogle gange kan være lidt svært at forstå, hvad du mener. F.eks. forstår jeg det slet ikke når du skriver:

"Jeg kan bare opfatte deres tråd på 2 måder (læs selv:)

Dette er ikke ondt ment så ved I begge 2 det, men jeg bliver desvæær nød til at skrive det, for ellers kommer der min ass-hunter (og jeg siger/skriver ingen navne det må folk selv finde ud af jeg er IKKE en sladerRØV/ stikker;)

Sorry hvis i opfatter det som spam:$"
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. oktober 2004 - 09:59 #12
jeg opfatter det ikke ondt ment:) og jeg ser det heller ikke som kertik på den måde jeg ville bare lige komentere det da jeg syntes jeg gør mit bedste og alle dem jeg jender der er feks. 52 på min msn liste de har ingen problemer med at forstå den måde jeg skriver på og har os spurgt dem ad om de mener jeg skriver ulæseligt el. uforståeligt, og det sagde de alle sammen nej til for jeg sprugte med eninvation til allle samen om bare et ja el nej og nogle kommenteret mere jeg helst ike vil sige her:)

Kan du hygge dig jeg ser på det senere da jeg skal ud af døren

Mvh-

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
28. oktober 2004 - 06:23 #13
Jeg tror vist ikke vi kommer vidre her, men måske er der stadigvæk håb jeg lukker snart tråden:)

m.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
28. oktober 2004 - 06:23 #14
Tak for linket mikro67;-)
Avatar billede miko67 Nybegynder
28. oktober 2004 - 11:20 #15
takker ydmygt :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:03 #16
ilm;)