Avatar billede farmer Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

dot, doc, combobox

Jeg skal lave en dropdown i word i en template. Dropdown er statisk.

Jeg har noget VBA-kode i en word-template (dot). Men når den åbnes, så er koden væk. Det er koden til nogle dropdown menuer:
sub document_open()
  combobox1.additem "valg1",0
  combobox1.additem "valg2",1
end sub

Når jeg åbner som dot, så virker min dropdown. Men når den åbnes som doc, så er den tom.

Hvordan laver jeg noget kode i min template, så en dropdown faktisk bliver i det færdige dokument?

Jeg har prøvet at bruge "formular" med "rulletekst", men den var ikke så pæn, som en comboboks, da jeg ikke kan vælge, at den ikke skal autoadjuste til teksten.
Avatar billede web-geek Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:54 #1
SPGID: #548000
Avatar billede farmer Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:01 #2
Hej WebGeek
Dit spørgsmål ID er til dette spørsgmål... Hvis du kender til et tidligere spørgsmål, som besvarer ovenstående, så fye endeligt løs. På forehånd tak.
Avatar billede rvm Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:00 #3
Din makro skal ikke hedde docuemnt_open men Document_New og ligge under ThisDocument.
Avatar billede farmer Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:33 #4
rvm >> Super! Dvs. umiddelbart virker det fint. Når et dokument åbnes fra templaten, så er der valgmuligheder i comboboksen. Men... når det dokument så gemmes og åbnes igen, så er valgmulighederne væk... What to do?...
Avatar billede rvm Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:05 #5
Du skal også have en Document_Open i ThisDocument.
Avatar billede farmer Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:02 #6
Tak for hjælpen :-)
Det virker nu. Jeg har ingen erfaring med VBA, men må hellere få taget hul på det. Hvis du lige kender en god side, at få noget info/tutorial, så er du mere en velkommen til at smide et link ind.
Avatar billede rvm Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:05 #7
Du kunne f.eks. besøge denne side: http://word.mvps.org/
Avatar billede rvm Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:14 #8
Fik du svar på dit spørgsmål :-)
Avatar billede farmer Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:58 #9
Hej rvm. Helt sikkert. En smutter fra min side, jeg troede, jeg tildelte dig point sidst. Templaten kom i øvrigt til at virke helt fint.
Avatar billede farmer Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:59 #10
prøver igen....