Avatar billede j0e Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

intel server board

har fået en gammel intel server board... kan se på chipset der står adaptec
aic7896 n
AQED940
747111
BK9336
L440GX

andet kan jeg ik finde.

Det er en dual server af den gamle type hvor cpu er et bare sorte klodser der står o.

problemet er vi ikke kan installere xp/windows da det er 4 stks scsi harddiske der er installeret....

giver fejl i xp install....

og xp dk giver en meddelse om den ikke kan finde oem driver....

nogen hjælp ide til hvordan vi får windows installeret

intel server board 2 x 550 mhz / 1 gb ram.

4 scsi harddiske...

HELP
Avatar billede j0e Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:07 #3
har prøvet dem alle og kan ikkke installred uden windows er inde....

deri problemet ...

ingen styresystem så længe scsi blokker for det....
Avatar billede a1a1 Novice
07. oktober 2004 - 20:09 #4
jeg kan ikke huske det men kan man ikke trykke f6 når den starter install programmet op? og så der installere scsi driver

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
07. oktober 2004 - 20:10 #5
man kan i win2000, men jeg ved ikke med xp
Avatar billede j0e Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:20 #6
vi har prøvet, men XP CD'en vil ikke acceptere det. men vi har fundet nogle ældre driver til den....

Vores problem ligger i at der kun sidder SCSI HDD i serveren.
Avatar billede a1a1 Novice
07. oktober 2004 - 20:27 #7
muligvis kan du boote den i dos med en win98 startdisk, derefter "installere" scsi driveren i rammen, og så installere XP ??
Avatar billede a1a1 Novice
07. oktober 2004 - 20:28 #8
har du prøvet om den kan med f.eks. win2k server?
Avatar billede j0e Nybegynder
26. november 2004 - 17:59 #9
/end lortet virker ikke.