Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:23 Der er 13 kommentarer

Kan ikke sende emails efter opgradering til SP2

Jeg kan hverken sende emails med Outlook eller Outlook Express. Jeg har prøvet at deaktivere Windows' firewall og virusbeskyttelse, samt Nortons firewall (Internet Security) og antivirus.

Jeg får desuden nogle "Ordinalen 233 blev ikke fundet i DLL-biblioteket SHDOCVW.dll." fejl, når jeg åbner Norton programmerne. Der kommer 5-6 popups med ovenstående fejlmeddelelse inden programmet kommer frem.

Nogen idéer?!?

Mvh Bjarke
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 19:25 #1
Geninstaller Norton produktet !
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:31 #2
Bare for at prøve det, eller har du en grund til at tro, at det vil hjælpe?
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 19:37 #3
Hvis Norton mangler en DLL fil, vil den blive installeret !
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:39 #4
Opgaven 'mail.itu.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC13) : 'Der kunne ikke oprettes forbindelse til netværket. Kontroller netværksforbindelsen eller modemet.'

Jeg får i øvrigt ovenstående fejl, når jeg forsøger at sende en mail med Norton-produkterne deaktiveret.
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 19:45 #5
Okay, er det når du sender ? Hedder SMTP serveren mail.itu.dk ?
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 19:47 #6
Kan du en kommandopromt:

telnet mail.itu.dk 110
telnet mail.itu.dk 25
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:06 #7
Nope, mail.itu.dk er ikke smtp serveren. Jeg har prøvet at telnet'e smtp-serveren. Det kan jeg godt.

Jeg prøver at afinstallere Norton og evt reinstallere det. Derudover prøver jeg måske at reinstallere tcp/ip-stakken (men kan det være det? mine andre tcp/ip baserede programmer har ikke nogen problemer...)

Hvis intet af ovenstående virker, så reetablerer jeg nok min windows fra før sp2 opdateringen :-(

Vender tilbage senere...
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 20:11 #8
Du kan via Tilføj/Fjern programmer, fjerne SP2 !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 20:13 #9
Du kan disable Norton, hvis du ikke gider at geninstallere, så kan du sende mails.
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2004 - 21:25 #10
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:05 #11
leif >> Jeg har læst om andre på nettet, der har prøvet uden, at det hjalp (men jeg prøver nok alligevel inden jeg reinstallerer dyret) :-(

james_t_dk >> Nope, jeg har som sagt forsøgt at deaktivere Norton uden held

haverslev >> Desværre :-(
Avatar billede bjarke Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:26 #12
L... :-(

Jeg reinstaller i morgen :-(

Intet har hjulpet: deaktivering af Norton, afinstallering af Norton, hotfix til SP2, afinstallering af SP2 :-(
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2004 - 22:33 #13
Et godt forslag hcis du alligevel reinstallere så installer SP2 som noget af det første !