Avatar billede rom Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:04 Der er 4 kommentarer

Quickreport, Delphi5 og Access

Jeg har prøvet nu at komme i gang med denne kombination. Jeg vil egentlig gerne se et lille eksempel på hvordan man udtrækker data fra fx en ADOQuery til qreport.

Der er 60 point til den som kan sende mig et lille skoleeksempel!
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:09 #1
Qrlabel150.Caption:=indtable.fieldByName('Adresse').AsString+', Postboks '+
  indtable.fieldByName('Postbox').AsString+', '+indtable.fieldByName('Postnr').AsString+
  ' '+indtable.fieldByName('Bygd').AsString;
QRLabel153.Caption:='Telefon '+indtable.fieldByName('Telefon').AsString+' - Telefax '+
  indtable.fieldByName('Telefax').AsString;
QRLabel155.Caption:=indtable.fieldByName('Bygd').AsString+' den';
QRLabel88.Caption:=EditFornavne.Text+' '+EditEfternavn.Text;
Avatar billede rom Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:10 #2
Kan man ikke linke direkte til en Query?

Det har jeg læst noget om i en manual, men jeg har ikke kunne få det til at virke!
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:11 #3
ja du bruger bare query1 i stedet for table
Avatar billede rom Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:39 #4
Ja det kan jeg godt gætte mig til, men det er ikke det jeg spørger om. I fx QRDBText kan man vælge en DataSet og DataField fra Queryen, men jeg kan ikke få det til at virke. Man kan vel få det til at fungere ligesom en DBGrid eller har jeg helt misforstået det?