Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 01:39 Der er 11 kommentarer

Linksys Wireles G AP SSID Broadcast

Når man på sit linksys Accesspoint slår SSID Broadcast fra, hvordan tilgår man så AP`et fra pc`en?

Jeg har forsøgt at tilføje AP`et som fortrukkent netværk. Men uden held.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 05:33 #1
du skal manuelt indtaste ssid, informationen i det dertil hørende windows program, det samme gælder wep/wpa kryptering.

Hvilken windows version er der tale om?

I XP er det i driveren, i 2000 er det i mit tilfælde i et særligt lille program (monitor) der bliver installeret sammen med mit linksys netkort!
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:06 #2
I see. Dvs en XP Home kan ikke uden brug af ekstra software selv lede efter en given SSID?

Det er XP.

Hvor i driveren kan man definere det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 08:22 #3
Det kan jeg ikke lige huske, men det står formentligt i manualen til dit netkort. Er selv W2K bruger men har da sat et par XP'er op i tidens løb..... Jeg kan linke dig til en beskrivelse fra Linksys..... Den burde være rimelig generel til også at virke på din maskine. Alternativt burde du kunne slå SSID brodcast til, fange forbindelsen og gemme profilen, for så efterfølgende at slå SSID fra igen, så burde du beholde forbindelsen!

Side 7-9 i nedenstående manual: ftp://ftp.linksys.com/pdf/wmp54g_ug.pdf
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:27 #4
Ja jeg ved godt hvordan man slår den til og fra hehe.

Men hele ideen var jo at slå den fra. Balladen er bare at så kan man ikke finde accesspointet. hehe

Men jeg ser lige lidt på manualen. Tak
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:31 #5
Ok. Nu har jeg set det på manualen. Det er som sådan også fint nok.

Hvis altså man har et linksys netkort. Og bruger deres netkort software.

Hvis man ikke gør det, kan man så ikke i XP definere SSID manuelt?

Nogen der ved det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 09:32 #6
Man installere ikke Linksys softwaren, hvis man har XP, den vejledning der er der er for hvordan man gør det i XP!

Hvilket netkort har du?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 09:33 #7
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:39 #8
I den vejledning der er står kun hvordan det gøres i den software linksys leverer.

jeg tjekker den anden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 10:03 #9
I linksys manualen skal du se det afsnit der hedder:
Windows XP Wireless Zero Configuration

Hvor i der står:
For Windows XP users:Windows XP has a built-in configuration tool.
Use Windows XP Wireless Zero Configuration (in the system tray at
the bottom of your screen) to configure the Adapter.

Det har altså intet med Linksys software at gøre!
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:21 #10
yup det kan jeg læse.

Men hvad er så dette :For Windows XP users:Windows XP has a built-in configuration tool

Jeg har forsøgt at bruge den metode der umildbart er i XP. Men den kan ikke connecte.
Men nu forsøger jeg lige at rode lidt mere med det. Så skriver jeg lige om jeg kommer nærmere en løsning
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 21:22 #11
Hvis du enabler SSID broadcast, får maskinen på nettet, og så disabler SSID broadcast, hjælper det så ikke?

Har du prøvet at følge den anden vejledning jeg linkede til?