Avatar billede jens_ Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:21 Der er 2 kommentarer

PC går i lås ved diskette reboot efter FDISK

Jeg har installeret en frisk Travelstar 40GN 40 Gb HD i min Chicony 975 notebook. Bios (Systemsoft for OPTI Viper 557/558N) supporterer angiveligt kun op til 8 Gb - derfor er hd reduceret til dette vha. den medflg. Hitachi Feature Tool.

Bios genkender korrekt de 8 Gb, jeg kan kører fdisk, partitionere disken og oprette logiske drev. Alt ser rigtigt ud indtil jeg så skal reboote igen for at formattere. Maskinen når ikke længere end til at køre ram-check, starte indlæsning fra bootdiskette og stopper så med teksten 'Booting from Floppy Disk".

Jeg har prøvet med et hav af forskellige bootdisketter, med og uden ramdrev uden held. Har slettet bootsektor samt hele disken flere gange vha. Hitachi Drive Fitness Test - intet hjælper... :-(

Harddisken er tjekket flere gange med Fittnes Test uden kommentarer.

Har noget et bud på, hvor jeg nu skal lede??
Avatar billede kelvin Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:13 #1
har du prøvet med windows 98 start diskette?
Avatar billede jens_ Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:16 #2
Jep!

W95, W98, W98SE, WME er forsøgt...