Avatar billede juvejogge Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:58 Der er 8 kommentarer

Såkaldte .inc filer, kun til ASP?

Unskyld min uvidenhed, men jeg prøver alt hvad jeg kan på at lære det shit, så mit spørgsmål lyder om det kun er i ASP at man kan inkludere denne kode <!--#include virtual="menu.inc" --> hvis man kun kan i ASP, er der så andre måder på at gøre det samme i andre sprog eller? Hvis der er så nævn dem venligst, på forhånd tak!
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. oktober 2004 - 19:05 #1
I PHP: <?php include("fil.inc"); ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. oktober 2004 - 19:06 #2
Koden inde i fil.inc, skal jo så kunne "oversættes" af PHP, eller evt være helt "almindelig" html...
Avatar billede juvejogge Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:36 #3
Svar godkendt, men kan jeg så også gemme siden som .htm?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 20:38 #4
Jeg er ikke PHP kyndig, men jeg tror ikke at PHP kigger på fil extension.
Avatar billede plx Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:43 #5
Hvad dine includes ender på betyder noget for sikkerheden. Hvis de ikke ender på .asp .php etc., vil folk udefra kunne downloade din kildekode (med mindre du har sat serveren helt specielt op).
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 20:49 #6
Så medmindre man konfigurer Apache til at processe .inc med PHP, så vil
du anbefale at man kalder sine include filer for .php
Avatar billede juvejogge Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:15 #7
Ok men jeg er sgu egentlig meget ligeglad med at de nakker noget fra min side, der er sgu ingen der røver fra en nybegynder. ;)

Men tak for de flotte svar, så blev jeg en del klogere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2004 - 08:32 #8
Selvom du er "nybegynder" så er det jo altid rart at have sikkerhed i baghovedet! En dag vil du jo ikke være nybegynder længere, og så skal man jo tænke over sådanne ting. :o)