Avatar billede olso Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgås besked om at der ikke er diskette i drevet?

Når jeg starter Windows op og "når til" skrivebordet dukker der en besked op:
"Der er ingen diskette er i drevet
Indsæt diskette i drev \Devise\Harddisk1\DR16 (eller DR18)"
(Jeg klikker blot på fortsæt og beskeden forsvinder.)
Hvad skyldes beskeden og hbvordan undgås den??
Avatar billede glen5000 Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:36 #1
Beskeden skyldes sikkert at windows prøver at starte noget fra det drev.

Prøv at skrive msconfig i kør. Prøv at se under fanebladet start og der skulle være et program med den sti. Her kan du også slå den fra, så den ikke starte prøver at starte den mere.

/Glen
Avatar billede olso Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:56 #2
Der er ikke noget program med den pågældende sti, og slår jeg opstart af scanneren fra (senest installerede/problem opstod umidelbart installationen/afinstallation og geninstallationer forsøgt) kommer der stadig en besked op om at der ingen diskette er i drevet.(Er \Device\Harddisk1\DR18 i øvrigt et drev?)
Avatar billede glen5000 Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:03 #3
Okay, så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre, ud over at prøve at lave en systemgendannelse. Det plejer at virke når min computer begynder at lave mærkelige ting :)

/Glen
Avatar billede olso Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:06 #4
Jeg har forsøg med systemgendannelse, komplet virus- og spywarescan.
Det mærkelige er desuden at det kun er ca 2 og af 3 gange beskeden kommer ved opstart!
Avatar billede glen5000 Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:09 #5
Der er meget underligt. Jeg har desværre ikke flere bud på hvad du kan gøre :(
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:26 #6
Kan det skyldes at der i din BIOS er sat til at læse pågældende drev
Avatar billede olso Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:37 #7
Det vil jeg da ikke udelukke, selvom det undrer mig at installation af en scanner skulle afstedkomme det? Desuden, hvorfor så ikke hver gang?
Hvordan kontrolerer jeg om det er tilfældet og, hvordan i givet fald, ændrer jeg det?
Avatar billede olso Nybegynder
04. januar 2005 - 10:06 #8
Det viste sig at jegefterat have geninstalleret scanneren og derefter fjerne scannerens støtteprogrammer fra startmenuen fik løst problemet.