Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 15:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise PDF filer

Hej.

Jeg har en apache2 kørende på en SuSE 9.0, og når jeg klikker på en .PDF fil skriver den noget i retning af: Filen starter ikke med %PDF-  og nu har jeg set i flere af filerne, og der starter de lige netop med det.

Hvordan får jeg det til at virke ?

På forhånd tak.
Avatar billede snapafile Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:20 #1
download adobe acrobat reader...
bare gå in på download.com eller sø på det i google
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 16:25 #2
Nu har jeg den på min computer, og hvis jeg højreklikker på filen og gemmer den kan jeg godt se den rigtigt. Problemet er når den bliver startet af apache2 fra web.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 21:30 #3
Slet ingen gode idér ? Jeg har søgt på google, og set flere med samme fejl, men ingen løsning fundet.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2004 - 06:09 #4
Der er noget der tyder på at apache2 læser karakterkombinationen i en fil der hedder /etc/apache2/magic - men den læser det måske netop ikke.

Hvordan kan jeg være sikker på at den læser den konfigurationsfil ?

Nøjagtig de samme filer ligger på en Red Hat med Apache1.3, og der er ingen problemer med at læse pdf-filerne ved at klikke på dem.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
07. oktober 2004 - 15:19 #5
nu er apache2 ikke det mest stabile endnu... har du prøvet at søge i apache's bug database på den præcise fejlmelding?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2004 - 20:28 #6
Jeg tror ikke der står danske fejlmeddelser i den. Den kunne jeg iøvrigt ikke finde.

Når man klikke på pdf filen, startes readeren op og når den skal vise filen kommer fejlen. Det kunne så tyde på at filen godtnpk kan starte readeren, men kan alligevel ikke vise den. Men hvordan kan den vide det er en pdf fil, og så bagefter fortælle at den ikke starter som en pdf fil.

Noget tyder så på at det kan være filoverførslen der ændrer noget, men det lyder vel også helt hen i skoven. Den kan jeg godtnok ikke regne ud.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2004 - 20:32 #7
Jeg prøvede nu i Firefox og der virker det. Så må det være et Internet explore problem. Nogen der har hørt om det før ?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2004 - 05:31 #8
Det er altså ikke et Apache problem, går jeg ud fra, når pdf filerne virker i Firefox. Så jeg lukker dette.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 08:32 #9
Løsning:

Det var et Apache2 problem. Eller rettere et konfigurationsproblem:

I /etc/apache2/mime-type

skal du finde linien:

application/pdf pdf

og rette den til:

application/x-pdf pdf

Genstart Apache2 og

vupti, det virker i både Internet Explorer og Firefox.

Hvis andre nu skulle komme ud for det samme, så er det jo rart at vide :-)