Avatar billede vanggaard Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Måling af signal/støj på 802.11b netværk

Hej

Kender I et gratis program som kan måle signal/støj på et trådløst netværk (802.11b). Det må meget gerne kunne skrive måledataene ned i en tekstfil.

På forhånd tak,

Vanggaard

PS: Det skal være et windows program.
Avatar billede xodeus Novice
06. oktober 2004 - 13:02 #1
Avatar billede vanggaard Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:40 #2
Jeg har prøvet NetStumbler, men den gemmer desværre dataen i et eller andet binaert format. Er der andre programmer eller en måde hvorpå jeg kan få data fra NetStumbler over i et textformat?
Avatar billede vanggaard Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:38 #3
Jeg kan se at NetStumbler kan skrive til en tekstfil, så nu har jeg teste det. MEN jeg har et problem, den skriver altid den samme signal/noise styrke selvom jeg flytter rundt med mit accesspoint (ind i et skab, i en andet rum etc).
Min IBM maskine har et lille program som fortælle signal styrken og der går signalstyrken op og ned, men iflg. NetStumbler er signalet stabilt.

Er der nogen som kender en løsning på det problem eller kender et andet program ?

Mvh,
Vanggaard
Avatar billede xodeus Novice
06. oktober 2004 - 21:35 #4
Hmm, efter at have læst lidt på det, skal du selv huske at indstille i driveren hvilken type din WLAN kort skal være (adhoc, auto, etc) alt efter hvordan dit netværk er struktureret. Jeg tror nemlig at den opfanger "sigselv" ved denne stabile signalstyrke