Avatar billede lfa Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan disabler DHCP på en cisco 677

hvordan disabler DHCP på en cisco 677 router?? har nemlig fået at vide at man for lavere ping i spil... har nemlig problemet at jeg synes jeg har lidt for høj ping i forhold til min internet hastighed :(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:32 #1
telnet://router
indtast dit password
skriv: ena
skriv: set dhcp server disable
skriv: write
skriv: exit

Om du kører DHCP eller Statisk, vil ikke umiddelbart ændre på din ping (forudsat at der ikke er angivet forkerte instillinger), du skal evt. kigge på andre flaskehalse i form af RAM på maskinen, link mellem netværksenheder, og belastning herpå.
Avatar billede plx Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:37 #2
Jeg kan tilføje: hvor hurtigt du får svar tilbage, har intet at gøre med hvor stor en internetforbindelse du har. En ping-pakke fylder ganske lidt.
Avatar billede lfa Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:42 #3
okay hvor skal jeg skrive det der, og hvad er mit password :S

gør det så ingen forskel at jeg ændre det ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:49 #4
du skal logge ind på din router.
dit password står på dine papirer du har fået ved oprettelsen af dsl forbindelsen (ved CC og Tiscali).

tildels har returnering af svar på din icmp pakke (ping) ikke noget med liniehastigheden at gøre, men alligevel kan du ikke svare hurtigere end du har linie til.
Samme med belastning, men pakken er standard, 32 byte stor.

Nej, det gør ingen umiddelbar forskel når du først har fået ipen.