Avatar billede xtream-tuning Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:38 Der er 11 kommentarer

Ny Hjemmeside - Hvordan lokker jeg besøgende til?

Hey..

Jaa.. Mig og Tre andre gutter sender i næste uge en ny hjemmeside på nettet.. Den vil indholde alt inden for Scooter/Knallerter - Tuning og Styling deraf..
Men hvoordan lokker vi besøgende til?
Og frem for alt får dem til at komme igen og igen..
Vi søger alverdens ideér til at få vores hjemme op og stå og få den til at blive en af de største som omhandler scootere..
Jeg har arbejdet med hjemmesider i tre år, så designet kan der ik findes noget dårligt ved..
Men kom med forslag om hvad det bedste kunne være..
Point'nt gives til den som kommer med de bedste og fleste ideer!

Mvh: Jesper Laursen
Webmaster - www.Xtream-Tuning.dk
Avatar billede bredker Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:56 #1
"så designet kan der ik findes noget dårligt ved"
selvtilliden fejler ikke noget
se lige dit eget link , det er der vist ikke noget at råbe hurra for
Avatar billede xtream-tuning Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:59 #2
Siden er ikke lagt ud endnu.. Så det er nok derfor skal du se.. :D
Avatar billede voirsous Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:04 #3
nu skal vi passe på der ikke går jantelov i den :).

tjaa, der er vist ikke klar opskrift. Men ved at opbygge et atraktivt community e.lign et forum så de besøgende har noget at vende tilbage til, og set om der er sket opdateringer.

Vh. Casper
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:47 #4
kan du ik vise os et lille sneakpreview af det ultimative design :)

En ting der ihvertfald kan gøres meget ud af er søgemaskine optimering. folk ender sjællendt på side 1952 på google når de søger efter noget bestemt. så det gælder om at ligge på en af de første 3-4 sider.

Derudover skal der jo konstant ske noget på jeres side, nyheder, nye billeder, forum hvor folk kan diskutere. Hvis der intet sker forsvinder jeres besøgende hurtigt igen.

En god måde at lokke folk ind på siden er at lave nogle evt. konkurencer hvor man kan vinde, ja hvad ved jeg. nogle skjolde til en scooter. eller noget andet der har med sidens indhold at gøre.
Avatar billede firehat Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:27 #5
Som triple-x siger, masser af opdateringer, og prøv at tilføje jer på en masse søgemaskiner. I kan evt også oprette jer på en side som chart.dk - det pleger også at hjælpe.
En anden ting i kan overveje er banner, i kan enten betale for at få jeres banner vist, eller i kan finde en bannerbyteservice.
Sørg også for at der er gang i evt forum eller lign, folk forlader hurtigt tomme sider.
Avatar billede fxj Juniormester
06. oktober 2004 - 23:43 #6
Design kan lokke folk til, men kun en nogle gå gange, hvis ikke siden tilbyder andet ;-)
Jeg foreslår følgende:
- et forum. Hvis ellers der kommer brugere på siden er det en god måde, at få folk til at komme igen på.
- nyheder om scootere. Husk at lave den, som RSS/XML. Fald ikke for fristelsen af at kopiere et skript fra en anden side, hvor du viser en andens sides nyheder. Tilmeld dig nogle nyhedsbreve og behandel dem redaktionelt.
- Produkttest og afprøvninger.
- Guider til småreparationer/renoveringer (det har jeg selv ledt efter)
- Scootersammenligninger.
- Gallerier, hvor brugere kan lægge billeder/beskrivelser op af deres egen scootere. Husk at det skal være ordentlig materiale og gode billeder. Vær kritisk - men behandel bidragyderne pænt.
- Check nyhedsgrupper og andre forum for scootere. Ofte kommer der masser af "guldkorn" her, som kan bruges til at lave indhold med.
- Konkurrencer. F.eks. for alle der tilmelder sig et nyhedsbrev, skriver en artikel, kommer med det bedste billede eller lign.
- hold siden opdateret med nyt indhold. På de sider jeg har, er det ofte i perioder jeg kan blive inspireret til at lave nyt indhold. Gem det og giv det væk i småportioner
- lav en ordentlig søgemaskine til siden og sæt den centralt. Når folk har fundet jeres side, skal de også kunne finde det de leder efter
- deltag i nyhedsgrupper og andre fora og skriv et link i signaturen. Det kan også give mange besøgende
- spørg brugerne af siden om de savner noget. Jeg har fået mange gode tips og input på denne måde
Avatar billede jenslykke Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:30 #7
jamen hallo køb en annonce i scootermarkedet.dk

Jamen hov det er også mig der ejer det *G*

ej vi kunne sagtens finde ud af noget lige så snart det er oppe og køre!!!

vh Jens
Avatar billede theprofessor Nybegynder
22. november 2004 - 17:16 #8
hvad med en konkurrence hvor man kan vinde noget hvis man abonnere til en gratis newsletter (s.k. "opt-in" ikke ulovligt i DK). Det er gratis at sende mails, og måske få du nogle ny kunder.

En anden mulighed er at optimere din website til søgemaskiner, som er noget vi før for erhverskunder.
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. december 2004 - 18:52 #9
alle ovenstående forslag/råd er glimrende, men
den bedste (læs. mest resultatsikre) er en markedsføring som kombinerer on-line tiltag (søgemaskineindexering, konkurrencer som lokker folk til siden, god brugervenlighed, bannerbytte, fora spam, osv) med traditionel markedsføring,
problemet ved den traditionelle del er at den typisk koster flere penge, men jeg vil mene at i med det tilsyneholdende høje ambitionsniveau bør investere i traditionel annoncering i ja, fx scooter/knaller magaziner, lokal-aviser. i bør ligeledes udforme fx flyers, post-cards, samt anden trykt markedsførings materiale.
Så skal i naturligvis være synlige hvor det sker fx messser, klubber, events osv.

Kombinationen giver at bredest mulig eksponering over kort tid (det er en afde andre forskelle der er på on/off-line markedsføring) og det er best practise, det virker :)
Avatar billede dang Praktikant
13. januar 2005 - 17:35 #10
Gik manden kold, siden er jo ikke oppe endnu ! Jeg glæder mig til at se det ultimative design :P
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. januar 2005 - 18:17 #11
05-10-04 må siges at være en noget kølig tråd..

lukketid?