Avatar billede deller Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:17 Der er 6 kommentarer

Problem med trådløst netværk efter Service Pack 2

Jeg har i længere tid kørt med et lille "amatør" trådløst netværk derhjemme. Et lille trådløst USB netkort leverede Internet til min lillesøsters computer. Det virkede fint, indtil jeg installerede Service Pack 2. Ofte kunne man få det til at virke ved at hive netkortet ud og sætte det ind igen lidt efter, men den metode virkede ikke altid og det var også pænt træls at skulle gøre det hele tiden. Jeg har selvfølgelig prøvet alt muligt jeg kunne finde på for at løse problemet, men indtil videre fungerer det stadigvæk lige dårligt.

Driveren til 3Com netkortet (http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3CRWE254G72) har aldrig været "Windåse XP Certificeret", eller hvad de nu kalder det, men det virkede altså indtil SP2 møvede sig ind på min computer.

Var det mon muligt at finde en anden driver der virker med kortet, som er certificeret? Umiddelbart har jeg ikke lyst til at prøve at afinstallere SP2, da jeg gruer for de problemer det kunne medføre. Eller kan der foreslås andre løsninger?

På forhånd tak.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:48 #1
den seneste driver er fra 19. august, har du prøvet den. der står at den kan køre på winxp. hvilken computer er hendes (dvs. om det er bambus der er kombatibelt med alt, eller om det er mærkevare, fx compaq eller ibm, der ikke altid kan finde ud af andet end deres eget)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:50 #2
det er den her driver jeg mener, der står jo at den er til xp http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=5&sort=effdt&sku=3CRWE254G72&order=desc
Avatar billede deller Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:53 #3
Ja, den har jeg prøvet. Det har kun gjort problemet værre.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:18 #4
der står jo om den driver at den går ind og fjerner tidligere versioner. måske har den ikke gjort det godtnok, eller der er sket en fejl i den forbindelse. det virker lidt underligt. hvad sker der hvis man prøvet på en anden XP computer?
Avatar billede deller Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:55 #5
Det hjalp ikke. Samme problem som før. Den SIGER at der er forbindelse, men der sker ikke en ski'. Det hjælper heller ikke at tage netkortet ud og sætter ind igen, længere.
Avatar billede deller Nybegynder
09. oktober 2004 - 20:25 #6
Og nu har jeg endda også prøvet at afinstallere Service Pack 2. Uden held. Nu er der bare flere problemer med computeren.