Avatar billede ulletheman Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word 2003 kontra word 97

Hej !

Jeg har installeret word 2003 på en helt ny maskine. Derefter kørt alle gamle word 97 dokumenter over på den nye maskine.
Der er rigtig mange worddokumenter som bruges som udgangspunkt til et nyt dokument (der skal kun erstattes nogle få linier i dokumenterne).

Jeg har følgende problemer:

1. Der indsættes et fejl argument der hvor datoen skulle være. jeg kan forstå på andre, at der er et konverteringsproblem med 97 - 2003.

2. Mit logo fra dokumenterne er forsvundet (jeg har det i en anden fil).

Er den en rimelig nem måde at få konverteret disse dokumenter, og indsat logoet i dokumenterne - uden at jeg skal alle (ca.550) dokumenter igennem ?

Med venlig hilsen

Ulrik
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:02 #1
Word 2003 er da kompatibel med word 97. Det skulle da kunne hjælpe, men har ikke selv haft muligheden for at prøve det af.
Avatar billede ulletheman Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:04 #2
Nej ikke mht indsættelse af opdaterede felter.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 21:56 #3
Umiddelbart nej så skal du dokumenterne igennem, det er noget med at i 97 er koden(ALT+F9) tilsidst noget med \*FLETFORMAT ellers så skal den hedde \*MERGEFORMAT.

Hvis du kan programmere kan du lave et program som går ind og erstatter koderne, hvordan ved jeg ikke lige men det kan lade sig gøre. Det er sikkert det samme med syntaksen til logoet.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 22:00 #4
Avatar billede jkrons Professor
05. oktober 2004 - 22:00 #5
Problemet kan være, at alle feltnavne i 97 er på engelsk mens paramtrene (switch'ene) er på dansk. I senere versioner er begge dele på engelsk.

SE denen artikel om 97 kontra 2000.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4180
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 22:10 #6
Her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;243013 er et link til et program til Word 2000 som skulle kunne hjælpe dig - jeg vil mene at det også vil virke for 2003.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 22:14 #7
Den kan tage et bibliotek + underbiblioteker, for en sikkerheds skyld synes jeg at du skulle lave en backup af filerne inden du starter.
Avatar billede ulletheman Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:51 #8
Tak for hjælpen alle point til Bertie
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 13:20 #9
Jeg takker for point :-)