Avatar billede kjeld Nybegynder
06. marts 2001 - 15:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

bios-update,hvordan?

Skulle der mon være et lyst hoved der kan forklare mig hvordan jeg \"for første gang\" install. en biosupdate.
Bundkortet er et Microstar  MS-6119.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. marts 2001 - 15:38 #1
Det skulle gerne være selvforklarende på den driver du har hentet hjem. kunne forestille mig at det er en .exe fil?
Avatar billede kjeld Nybegynder
06. marts 2001 - 15:40 #2
vil det bare sige at filen bare skal exeès??
Så vil bundkortet være updatet?
Avatar billede smms Nybegynder
06. marts 2001 - 15:47 #3
du skal nok lave en bootdisk og tryk F8 når den starter op og vælg så kommandopromt til fejlsikret tilstand og kør så din bios fil
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2001 - 15:49 #4
kjeld: Hent denne fil:

http://download.msi.com.tw/bios/mainboard/6xxx/6119/w6119s2a.exe

Filen er en pakket fil hvori der ligger de filer som du skal bruge til at opdatere din BIOS med. Der ligger også en readme fil hvori der præcis står hvordan du skal gøre.

Kort fortalt skal du lave en diskette du kan boote på og så smide filerne ud på den diskette og så boote op på den diskette !

Snowball
Avatar billede smms Nybegynder
06. marts 2001 - 15:55 #5
Bootdisk kan laves ved at tage en formateret diskette og skrive \"sys a:\" i en dos promt
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2001 - 15:56 #6
Eller format a: /s ;)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2001 - 15:58 #7
Eller format a: /q /s hvis det skal gå hurtigt ;)

Snowball
Avatar billede kjeld Nybegynder
06. marts 2001 - 16:26 #8
Det er ikke lykkedes at lave Bootdisketten.
Kan det være fordi jeg kører win 2000 pro ??
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 16:38 #9
Du kan hente en på www.bootdisk.com
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2001 - 16:54 #10
Det er rigtigt nok! Af en eller anden årsag har M$ fjernet /s muligheden på format kommando\'en i Win2k og ME ;(

Det nemmeste er faktisk hvis du lige har en anden PC med Win9x på så du lige hurtigt kan lave disketten på den.

makse: Det man kan hente til Win2k på den side, er bare det samme som man kan lave ved at gå ind i bootdisk folderen på Win2k cd\'en og starte .bat filen ! Desuden skal man bruge et extra program til at \"udpakke\" de filer man henter ! :)

Snowball
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 17:01 #11
snowball > Man kan hente den her f.eks. http://64.124.205.178/IMGS/DOS622.EXE Den pakker sig selv ud på en diskette.
Avatar billede snowball Novice
06. marts 2001 - 17:16 #12
makse: OK! Jeg gik bare ind under Win NT4/5 og fandt kun det jeg skrev om før ;)

Snowball