Avatar billede jeppermanse Nybegynder
06. marts 2001 - 15:34 Der er 10 kommentarer

maskinen fryser under musik

maskinen fryser under musikafspilning med mediaplayer
kender nogen grund hertil?

eller løsning
Avatar billede exe-s Nybegynder
06. marts 2001 - 15:38 #1
Jeg kender en som havde noget med at når han havde startet hans pc op så havde han et lign. problem men bare efter lidt tid men han behøves bare ikke at have noget program åben. Men da han omionstalerede lydkortet virkede det som det skulle.

ps. det lyder udnderligt men det skal vel prøves eller hvad??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 15:43 #2
prøv at geninstallere mediaplayer! det kan være nogle af dens komponenter er blevet overskrevet af et andet program!
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 16:05 #3
Flere ting du kan prøve.

Opdater til directX8a: www.tweakup.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe

Hent de nyeste drivers til dit grafikkort og lydkort.

Kør windows update.

Opdater evt. drivere til dit bundkort. Opdater din Bios.

Læs mere om WMP problemer her: http://www.nwlink.com/~zachd/pss/pss.html
Avatar billede cman Nybegynder
08. marts 2001 - 13:07 #4
Hej du kan også prøve at tjekke om dit lydkort deler irq adresse med et andet kort, hvis det er tilfældet kan du eventuelt flytte det eller give det en anden irq. Hvis du ellers har nogen fri.¨
Det er en god ting at sætte lydkortet i den sidste pci slot og reservere den til isa inde i biosen. Hvis din processor er over p3 600 og det er et soundblaster live skal du have en patch der understøtter over 600 mhz.
Håber det hjælper

Cman
Avatar billede jj2 Nybegynder
09. marts 2001 - 05:24 #5
>>jeppermanse

Prøv evt. følgende:

1. -Undersøg System -> Enhedshåndtering og se efter konflikter mellem IRQ & DMA settings.
    Der må ikke være gule udråbstegn nogen steder.

2. -Er der tale om Onboard-lydkort? -Bør du undersøge om korrekte driver er installeret?

3. -Afinstallere alle lydkortdriver - defragmentere. -Luk helt ned og geninstallere alle lydkortdriver.

-Håber det hjælper?
Avatar billede djb Nybegynder
20. marts 2001 - 13:43 #6
Hej Jeppermanse!

Jeg havde det samme problem med at maskinen frøs. Hvis du inde i bios sætter hastigheden på AGP ned fra 4x til 2x - Så er problemet løst! Det virkede for mig.....

God fornøjelse...
Avatar billede djb Nybegynder
20. marts 2001 - 13:44 #7
Hej igen!

Jeg har umiddeltbart ikke haft nogle bivirkninger på min maskine efter jeg satte det ned!
Avatar billede djb Nybegynder
20. marts 2001 - 15:07 #8
Jeg glemte lige, at du skal også Disable Fastright. Normalt vil disse ting kun have en meget lille effekt på din computer og hastighed.

Dog som en lille sidste bemærkning, så var mit problem at Grafikkortet (Geforce2) lave en konflikt og derfor satte jeg AGP ned til 2x hastighed og Disabled Fastright.

Jeg håber det virker for dig.....
Avatar billede bluewest Nybegynder
22. marts 2001 - 15:50 #9
Hej
Jeg vil foreslå dig at installere Winamp til brug for afspilning af musik.

Avatar billede makse Nybegynder
22. april 2001 - 10:34 #10
Har du fået løst problemet?
Husk at lukke spørgsmålet, hvis det er tilfældet.