Avatar billede sazon Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Har TDC-Kabel vil gerne lukke Skype porten?

Hvordan lukker jeg skype porten? og hvilken port bruger det?

TDC-Kabel
Etherfast® Cable/DSL Router  BEFSR41 V3
Linksys cisco ting...
Avatar billede rend Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:19 #1
Skype bruger port 61839 - UDP... problemet er blot at skype kan indstilles til at benytte port 80 som alternativ hvis den anden er spærret, og denne port bliver jo bugt til traffik som har med hjemmesider at kører... så spærrer du denne spærer du også for muligheden for at se hjemmesider..
Avatar billede sazon Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:23 #2
gør den dette automatisk ?
Avatar billede rend Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:26 #3
der sidder en afkrydsnings boks i indstilligerne som hedder: brug port 80 som alternativ, hvis der er her er markeret med et kryds, så gør den dette ja...
Avatar billede rend Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:31 #4
du kan evt kontakte mig på msn: dyre@gmx.net - hvis du mangler uddybende svar eller har længere spørgsmål..
Avatar billede snowball Novice
04. oktober 2004 - 22:44 #5
rend: Det er ikke helt korrekt. Det er muligt det er den port du har i din opsætning, men hvis du har læst deres FAQ, så kan du se at den pågældende port bliver valgt tilfældigt under hver installation :)

Skype bruger ikke nogen specifik port - med mindre man som sagt tvinger den til at bruge port 80, men det er jo ikke så smart at lukke for den port, så derfor er det lidt svært at lukke helt for Skype.

Læs punkt 2 på http://www.skype.com/help/faq/technical.html og http://www.skype.com/help/guides/firewall.html for flere detaljer.
Avatar billede rend Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:54 #6
Du har skam en pointe der, mig der har været for hurtigt ude, men stadigvæk er vi vel ved den konklusion at det næsten ikke er muligt at blokere skype ved hjælp af firewall... correct me if im wrong.
Avatar billede snowball Novice
04. oktober 2004 - 23:03 #7
Ikke sådan lige umiddelbart i hvert fald.
Avatar billede jaychillumsen Nybegynder
25. oktober 2004 - 00:37 #8
Kan du ikk bare afinstallere lortet..??
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 14:30 #9
kan man lukke for skype i ens router ved og taste det port nummer ind som i nævner her under filter port range

messenger kan man gøre det samme med denne