Avatar billede dimex Nybegynder
06. marts 2001 - 13:38 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til asp med jscript

jeg vil gerne have links til et godt sted med bøger og tutorials om asp med jscript ikke bare små noter men store artikler og det skal være bøger man kan downloade eller læse det hele af på nettet
Avatar billede ellebaek Nybegynder
06. marts 2001 - 13:42 #1
www.html.dk

der kan du vist finde noget ...
Avatar billede nute Nybegynder
06. marts 2001 - 13:43 #2
er det noe spesielt du trenger, eller er det generelle ting  ?
Avatar billede dimex Nybegynder
06. marts 2001 - 13:45 #3
generelt
Avatar billede netsrac Praktikant
06. marts 2001 - 13:49 #4
Avatar billede dimex Nybegynder
06. marts 2001 - 13:57 #5
jeg ha meget om jscript og om asp forklaret med VBScript men det jeg har brug er noget om asp forklaret med jscript da det ikke er til at sammen sætte de to ting sammen da komandoerne andre sig i asp når man bruger jscript istedet for vbscript som mange eksembler er vist med
Avatar billede netsrac Praktikant
06. marts 2001 - 13:58 #6
Derfor foreslår jeg at du læser manualen til JScript. Så kan slå funktionerne fra VBScript op i den :-)
Avatar billede nute Nybegynder
06. marts 2001 - 14:01 #7
dette kan ikke forklares pr. debattforum...det er noe du må lese deg til. Hent ned dokumentasjonen til VBScript og JScript her:

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=4
http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=3

i tillegg til dette skal du hente ned denne:

http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=5

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
06. marts 2001 - 14:03 #8
dessuten er det litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener. man kan da ikke forklare ASP med hverken JScript eller VBScript...du velger dine preferanser innen ASP ved å benytte enten den ene eller den andre. Du kan benytte begge deler på dine sider, bare du angir hvilket scriptspråk du bruker...

/nute
Avatar billede dimex Nybegynder
06. marts 2001 - 14:11 #9
jscript er ikke det samme om man bare bruger det til script som når det skal bruges til asp
der er noget med kald til nogle komponenter og  mange andre ting så som database og sql o.s.v. disse ting står ikke forklaret når bogen eller artiklen kun handler om jscript og ikke om asp
Avatar billede netsrac Praktikant
06. marts 2001 - 14:15 #10
De basale asp funktioner som database kald og komponent kald er de samme, dem kan du se på
http://www.asp.dk/docs/asp/good/iishelp/iis/htm/asp/introbj_1orp.htm

Script funktionerne som i VBScript blandt andet hedder left, right, mid, trim osv, hedder noget ander i JScript, du kan finde dem her:

http://www.asp.dk/docs/jscript/JSTOC.htm
Avatar billede nute Nybegynder
06. marts 2001 - 14:16 #11
da foreslår jeg at du leser litt her:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/default.asp?mode=showchapter&chapter=1

(( du skriver et språk som er umulig å forstå sammensetningen av... prøv å skriv med noen punktum og komma, så er det gjerne enklere å få hjelp ))
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
06. marts 2001 - 14:21 #12
Det nemmeste er, at du begynder at søge efter ASP med scriptsproget JavaScript, og ikke JScript, da JScript kun er en skal til JavaScript...

Så lær JavaScript, og du koder nu også JScript...
Avatar billede netsrac Praktikant
06. marts 2001 - 14:38 #13
frank_jensen >> JavaScript er udviklet af Netscape, JScript er udviklet af MS som en erstattelse for JavaScript. Det er derfor også JScript man bruger når man laver server side scripting.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
06. marts 2001 - 15:36 #14
si, men man angiver, at det er JavaScript, og den kører faktisk hurtigerer, når man bruger \"pure javascript\"....
Avatar billede nute Nybegynder
06. marts 2001 - 16:06 #15
det er jo fordi javascript blir avviklet på klienten, mens JScript blir avviklet på serveren..

/nute
Avatar billede netsrac Praktikant
06. marts 2001 - 16:15 #16
ARGH...JScript bliver også afviklet på klienten, det er MS udgave af Netscape´s JavaScript.

JScript kan imidlertid også bruges på serveren.
Avatar billede dimex Nybegynder
07. marts 2001 - 08:07 #17
jeg fik ikke helt løst mit problem, men tak for hjælpen aligevel. Derfor deler jeg lidt point ud, som tak for ulejligheden.