Avatar billede k_n Nybegynder
03. oktober 2004 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekst på fejlmeddelse

Jeg formular til booking af tid, i formularen er også en gem og luk knap. Nu er det så jeg gerne vil kunne skrive min egen tekst til fejlmeddelsen der fremkommer ved dobbeltbooking.

Jeg har læst andre spørgsmål om samme emne, men det skal vist skæres ud i pap for at jeg kan forstå hvad og hvor jeg skal skrive.

Jeg går ud fra at det er under selve kommando knappen jeg skal ændre.

Private Sub Kommandoknap27_Click()
On Error GoTo Err_Kommandoknap27_Click

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Exit_Kommandoknap27_Click:
    Exit Sub

Err_Kommandoknap27_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Kommandoknap27_Click

End Sub

Håber der er en hjælpsom sjæl der kan guide mig på vej
Avatar billede sjap Praktikant
03. oktober 2004 - 16:15 #1
Indsæt nedenstående i stedet for det nuværende under Err_Kommandoknap27_Click:

Err_Kommandoknap27_Click:
    Select Case Err.Number
        Case 9999 'Find lige selv det fejlnummer, hvor du vil lave din egen fejlmeddelelse
            MsgBox "Der er foretaget en dobbeltbookning", vbExclamation + vbOKOnly, "Dobbeltbookning"
        Case Else
        MsgBox Err.Description
    End Select
Avatar billede k_n Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:11 #2
Allertiders.... det virker.  :)
Avatar billede sjap Praktikant
03. oktober 2004 - 18:23 #3
:0)