Avatar billede obhat Nybegynder
03. oktober 2004 - 09:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken PDA ?

Hej.

Jeg står og skal købe en PDA med GPS og har dog fundet ud af at navigation systemet skal være fra TomTom, men hvilken PDA skal jeg vælge, nogen siger at Palm er klart det bedste valg og andre siger Ipaq.

Nogen eksperter her der har et godt bud?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
03. oktober 2004 - 10:22 #1
Hvis du vil have Tomtom så er der få tilbud der kan slå en Ipaq 2210+gps-pakke fra Bilka. Prøv at læse anmeldelsen af Ipaq 2210 på www.pocketfreak.dk. Hvis du vil læse mere om Tomtom så besøg www.tomtom-user.dk
Avatar billede obhat Nybegynder
03. oktober 2004 - 10:46 #2
Ok, hvad er prisen på en Ipaq 2210 fra Bilka.
Og er Ipaq 2210 bedre end Ipaq 4150 ??
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:26 #3
jeg mener den ligger på 3200-3500. Ipaq 4150 (som også er anmeldt på Pocketfreak.dk) er mindre, har wifi men ikke CF-slot. De fleste vil nok mene at den er lidt bedre, men det kommer jo an på hvad man skal bruge den til udover navigation.
Avatar billede obhat Nybegynder
03. oktober 2004 - 13:48 #4
Ok - har begge mulighed for adgang til Internettet via trådløst netkort?
Avatar billede obhat Nybegynder
03. oktober 2004 - 14:59 #5
Ok - har begge mulighed for adgang til Internettet via trådløst netkort?
Avatar billede tuep Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:35 #6
Ipaq 2210 kan du bare smide et wifi CF kort i. Det virker!
At 2210 så har både CF og SD slot, er fedt, eftersom du kan smide alt fra kamara til flash ram i, alt efter hvad din pengepung/samvitighed er til.
Faktisk tror jeg enda du kan købe en GPS CF, men de æder strøm!
-og jeg har kun roser til www.pocketfreak.dk. Det er der det sker, hvis man har en PPC og vil vide hvad der sker inden for PPC i DK:-)
Avatar billede obhat Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:42 #7
www.pocketfreak.dk er ganske god, har tjekket den ud.
Hvis jeg sammenligner prisen på en 2210 og en 4150 er den stort set ens, hvis jeg skal ud og ha et WIFI kort.

Men kan jeg forbinde til nettet via et USB eller netkabel på de to?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:29 #8
Du kan godt gå på nettet via et USB-kabel forudsat at det medfølgende ActiveSync-program anvendes. Det er dog fedest at anvende WiFi og ikke drøne rundt med kabler i huset - et udemærket WiFi-AP eller router (linksys) kan fås til ca. 500 kroner. Til 2210 (men ikke 4150) kan du dog få et Ethernet CompactFlash-netkort, men er det ikke lidt gammel teknologi? :-)

Overvej i øvrigt også lige en Ipaq rx3715, den har bt+wifi samt et batteri der er noget større end 4150. Desuden er der også en Loox 420 (mener danskdatasalg.dk og vicsat.dk har dem).

(og så tak for rosen gutter - vi elsker det og så evt. gode forslag til at blive bedre :-)
Avatar billede obhat Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:58 #9
Pocketfreak >> jeg tror ikke jeg vil ofre mere end de 5500,- en 4150 + tomtom koster, men jeg er super meget i tvivl om det skal være en 2210 eller en 4150 - hvad ville du gøre?
Avatar billede obhat Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:38 #10
Ipaq rx3515 ser også rigtig lækker ud, har du nogen erfaring med den og kan man evt. også få TomTom GPS til den?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:42 #11
Hvis ikke du skal bruge CF-slottet til noget ville jeg nok se på en 4150. Den er mindre og har indbygget WiFi.
Avatar billede obhat Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:50 #12
Nu spørger jeg... hvad er lige et CF slot hvad kan det bruges til?
Avatar billede tuep Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:04 #13
CF slot er til CF kort. CF = compactFlash. CF er et relativt stort kort, men det giver dermed en del mere plads end mange andre kort. Det betyder bl.a. at man d.d. kan købe et CF kort med HardDisk. Tror de kan fåes med over 4 Giga!!!
Personligt bruger jeg CF slottet til et CF kort med både 128 mb ram og WiFi.
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:58 #14
CF kan, som TueP skriver, rumme lidt mere plads (aktuelt op til 8 gb, mens SD rummer op til 2 gb...men begge til en så høj pris at det ikke er interessant).

Samtidig har CF traditionelt været lidt billigere, men det er ved at udligne sig lidt - du kan få et 1 gb sandisk SD-kort til 800 kroner på EDBpriser...så behøver du ikke bekymre dig om plads lige med det samme.
Avatar billede obhat Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:38 #15
ok tak, så blev jeg lidt klogere :)

Nu står valget endeligt mellem en Ipaq 4150 og en Ipaq RX3715, prisen er nogenlunde den samme - hvilken af de to ville i vælge ??
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. oktober 2004 - 07:57 #16
Bare for drille ville jeg vælge en af de nye hx2000-serier som sandsynligvis kommer i november: http://www.brighthand.com/article/hx2000_Series_Will_Have_Flipcover
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:06 #17
Så mange forskelle er der ikke på de 2 ser det ud til
hummm svært - tror jeg ville ned og mærke på dem og lige "køre lidt rundt med musen" - og derefter vælge.