Avatar billede hvidgaard Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dekryptering af filer i XP

Jeg håber der er en der har prøvet det samme som mig og løst problemet.

Jeg havde krypteret en mappe med nogle private dokumenter i og tænkte ikke lige over at dekryptere dem inden jeg lavede en format c: :( Jeg har set der er andre der har haft sammen problem men uden held...

Nu er det så jeg søger enten nogen der kender en måde, et program eller et forum hvor nogen kan hjælpe mig (dvs link). Den der giver mig en af disse ting der så føre til løsningen vil jeg være evig taknemlig (og give point ;)
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:47 #1
Og hvis der skal et "lyssky" program til kan det ikke være anderledes da der er nogle meget vigtige dokumenter imellem. Om den skal stå og bruteforce (eller hvad det hedder) i 4 uger er helt fint, bare jeg kan læse dem igen.

Så som sagt bare et link til steder hvor de er eksperter på den slags (og kan hjælpe mig er nok)
Avatar billede mortendahl2003 Nybegynder
03. oktober 2004 - 22:15 #2
Du skal ikke regne med at du kan brute-force noget, beklager - og hvis det var saa nemt, hvad skulle krypteringen saa goere godt for..?

Hvis du ikke har overskrevet partitionen endnu, kan du eventuelt proeve en unformat, der findes flere utilities der kan goere et forsoeg..

Skulle du have en backup af din noegle, kan du proeve http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;255742

mvh
Morten
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2004 - 10:54 #3
Ups kan jeg bare sige, Jeg har prøvet det samme og dekrypterings nøglerne er desværre også formateret, så du skal være hacker for at finde en brugbar dekrypterings nøgle. (Filerne er mig bekendt lige til at slette)

Selvfølgelig kan du prøve de foreslag mortendahl2003 kommer med, inden du endeligt må give filerne dødsstødet.

Jeg prøvede også at lave en unformat dengang men det eneste jeg fik ud af det var nogle dekrypterings filer der var blevet ændret så de ikke kunne bruges.

Fik et klogt hoved (data enginør) til at checke dekrypteringsfilerne som var unformattet, men hvis originalen f.eks. hed ax123456....9 så hed den nu ax123456....8 og den kunne på ingen måder rettes (han sagde at dette var et ret ofte forekommende problem i Windows)
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
18. juli 2005 - 12:01 #4
.