Avatar billede christianjacobsen Nybegynder
02. oktober 2004 - 11:57 Der er 1 løsning

Kan ikke få KVM switch til at virke i blandet miljø

Jeg har to enheder, der skal dele skærm og mus/keyboard via en KVM switch (http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=EM-410XP&menuid=KVMDESK&level=1)

Enhed 1:
Gl. PC pentium med Win98SE uden USB porte. Keyboard input er en AT port og mus input er en ps/2 port

Enhed 2:
Tynd klient med embedded XP (HP compaq t5000) Har kun USB porte (4 stk) ingen ps/2 porte.

Konsol muligheder:
Input via USB keyboard og mus eller ps/2 keyboard og mus

Output til de to enheder er for hver enhed ps/2 til ps/2 eller USB til USB.

Problemet er at jeg kun kan få en af enhederne til at virke.

Scenarium 1:
Hvis jeg vælger at sætte ps/2 mus + keyboard på konsollen, så virker enhed 1 fint (har en adapter ps/2->AT).
Men den tynde klient virker ikke (kan se skærmbilledet, men den reagerer ikke på tastetryk - ej heller musebevægelser)

Scenarium 2:
Hvis jeg vælger at sætte USB mus + keyboard på konsollen, så virker enhed 2 fint. Men PCen virker ikke (kan se skærmbilledet, men den reagerer ikke på tastetryk - ej heller musebevægelser)

Jeg har prøvet at sætte USB musen i ps/2 porten vha en USB->ps/2 adapter. Det reagerer enhed 1 stadig ikke på.

Spørgsmål: Hvad gør jeg galt?

Er det en umulig opgave?
Avatar billede christianjacobsen Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:22 #1
Har lagt projektet på is og lukker derfor spm.