Avatar billede vetterli Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:50 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

Ny computer - er bare i tvivl om mit fund

Jeg har fundet denne satan http://bjtrading.dk/dk/info_pc_dis.asp?bilag=1122 og jeg er meget OPS på at købe den. Men først må jeg liiiige vide én ting. Nu er den godt nok sat under en discount afdeling, men betyder det så forfærdeligt meget? Jeg har selv noget hardware jeg vil kaste over i den. F.eks. har jeg et Radeon 9800 PRO, nogle andre og HURTIGERE ram, et SBLIVE 5.1 etc. Hvis nu alt flyver over i denne computer er den så god nok som en spilcomputer?

Og bagefter må I gerne fortælle hvordan jeg giver point, hehe...
Avatar billede peet-49 Novice
01. oktober 2004 - 19:00 #1
Den kan du ikke bruge, bundkortet har ingen AGP sokkel, så du kan ikke sætte dit grafikkort i den.
Avatar billede peet-49 Novice
01. oktober 2004 - 19:02 #2
Du skal ikke i discount pc, de er alle med OnBoard graffik. Se under tilbud eller AMD
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:03 #3
pee49 > jeg tror du tager fejl: http://www.asrockamerica.com/Products/K7S41GX.htm

Så jo, du kan godt bruge den og den vil fungere fint til spil.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:04 #4
Det jeg mener er, at der er et AGP 4/8x slot i, så dit grafikkort vil fungere fint, og der er også en ledig pci port til dit lydkort.
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2004 - 19:05 #5
tjoo... AGP-port er der da... http://www.asrockamerica.com/Products/K7S41GX.htm

Men overvej dog om ikke du skal tage en lille AMD64, da dette er mere fremtidssikret... Du har jo i forvejen nogle gode dele !

Abit -mobo : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86408
AMD64-CPU : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71994
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2004 - 19:07 #6
se hvordan du behandler svar her : http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Avatar billede overloaded Mester
01. oktober 2004 - 19:09 #7
Alt onboard grafik er noget LORT.
Undskyld udtrykket, men det lakket og hakker som ind i helvede.
Kan fint bruges til kontormaskine men ikke spil.
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2004 - 19:20 #8
overloaded : det er ikke helt korrekt - du kan få onboard der performer som en Gforce 440 (ja, det er ikke voldsomt stort - men klare nemt en omgang CS i 1024*768!)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:25 #9
Onboard kan være ok, men man kan ikke udskifte delene, modsat de separate dele som man kan opdatere efter behov.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:48 #10
Så længe der er et AGP-slot, så kan man jo sætte f.eks. et Radeon 9800 PRO i maskinen og så kører den.
Du skal formodentlig ikke engang disable onboard grafik i BIOS eller flytte jumpers, da de fleste bundkort registrerer grafikkortet automatisk og når du kommer ind i Windows installerer du driverne til kortet.
Avatar billede overloaded Mester
01. oktober 2004 - 20:34 #11
Ja ok men Doom 3 eller Battlefield Vietnam det spiller altså ikke med onboard grafik.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:02 #12
"vetterli" har et Radeon 9800 PRO, som han vil sætte i, hvis du læser, hvad han skriver i sit spørgsmål.
Avatar billede vetterli Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:13 #13
Ja, jeg har jo alt det andet som erstatning for alt det der onboard lort, som Overloaded siger...
Vil bare høre hvis jeg nu kaster mine 512 DDR RAM, mit Radeon 9800 PRO, mit lydkort over i den discount computer som jeg har linket til, vil den så være en ideel spil-computer? Vil nemlig bruge min nuværende 1700+ XP til musikcomputer i stedet for...
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2004 - 22:26 #14
ideel ; så ville jeg da tage AMD64 ..
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:02 #15
Hvad siger I så til sådan en krabat?
http://www.bjtrading.dk/dk/info_pc.asp?bilag=99
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:28 #16
Tjaa.. jeg ville tage den med Barton'en og så evt købe 256 mb ram mere til den.
Jeg har selv en Barton 2500 med 512 mb ram og den kører forrygende.
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:39 #17
Lige inden jeg går ud og køber sådan en Barton... Bruger du den til spil eller hvad? Og hvordan ser resten af dine specs ud?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 01:52 #18
Det er en Barton 2500, 512 mb ram, 120 gb harddisk, 128 mb MSI gf4 ti4200, kabinet/bundkort = EZBUDDIE, hvilket er en micropc med onboard grafikkort, men et enkelt agp 4/8x og et pci slot.

Den scorer ca 10000 i 3dmark 2001se. Jeg selv bruger den til kontor/internet og lidt Wolfenstein og doom3. Ungerne bruger den bl.a. til Battlefield.

P.gr.a. grafikkortet kører den ikke helt rent i Doom3, men det er stadig fuldt spilbart, mens den i alle andre spil kører fuldstændigt flydende.

Grunden til at jeg synes at du skal tage den første du valgte, er cpu'en. Den har dobbelt så meget cache som den Sempron du lagde link til sidst.
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:04 #19
Okay, jeg satser på det! Jeg køber den første jeg lagde link til, medmindre der er en der skynder sig og forklarer hvorfor jeg ikke skal. Der er 200 point på vej...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:26 #20
Det er blot min mening og mine erfaringer.

Her er ihvertfald et svar ..
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 12:45 #21
Barton er rigtig fin (har selv een) - den performer også kanon
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 12:45 #22
;-)
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:47 #23
Og du bruger den også til spil?
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 12:49 #24
lidt ; dog kun CS - kører det i 1156*864 - med et Radeon 9600-kort
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:01 #25
Jeg er jo en af de fortabte sjæle der ser frem til Half-Life2... det er mere derfor jeg vil opgradere, og selvfølgelig også af praktiske årsager...
Hvordan tror I det vil gå?
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:19 #26
det er dette VGA jeg har http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340785
giver 9177 point i 3dMark2001SE - jeg har dog kun lavet ganske få ændringer i indtstillingerne (mere performance - mindre kvalitet osv.)
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:22 #27
Mobo : Epox 8rga+ (nVidia,
CPU: Barton 2500+ @2000 mhz
RAM: 2*256 mb Samsung ram PC2700 (achilleshælen)
VGA: Saphire Radeon 9600 med 256 mb ram
HDD: Maxtor 120 GB fluid med 8 mb buffer

Mine ram "holder mig nede". HDD med 8 mb buffer giver en del performance!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:36 #28
espersen >
Jeg bliver da mere og mere glad for mit grafikkort. Det er da imponerende at det kan score så meget i forhold til et rimeligt moderne grafikkort som dit *s*

Vore specifikationer ligner meget hinandens bortset fra at jeg ikke har overklokket cpu'en. P.gr.a. det lille kabinet er cpu'en rigeligt varm i forvejen, så jeg vil ikke risikere noget.
Min hd er magen til din, og jeg er helt enig i at den er hurtig, selvom den ikke lyder sådan. Den flytter jo ikke læsehovedet ret meget p.gr.a. den store cache, så jeg blev snydt af at den ikke "lød" hurtig men målinger viste at det var den altså *s*
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2004 - 13:51 #29
*S* enig i at du bør være tilfreds med dit ti4200 - det der fik mig til at vælge 9600 fremfor ti4200 var at mit kort understøtter de nyere sager.

ja, den med HDD-bufferen er ret markant i en PCmark-test ;o)
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:52 #30
Okay! Jeg køber den sgu! Men hvem skal nu have pointene... kan man ikke fordele dem?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:40 #31
Jo det kan man da. Hvis der skal være ligelig fordeling, markerer du de navne nede til venstre som skal have point, og trykker accepter.
Hvis du vil bestemme hvor mange point hver enkelt skal have, har du også mulighed for dette. Det er vist lidt til højre for accepterknappen.

Går det galt, så blot sig hvordan pointfordelingen skulle have været, så ordner vi det indbyrdes. Det sker ind imellem at der går ged i pointfordelingen :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:43 #32
God fornøjelse med din nye computer, og jeg takker for point :)
Avatar billede vetterli Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:46 #33
Regner med at bestille den på Mandag...
Avatar billede vetterli Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:06 #34
Okay! Jeg er lidt af en skifter... nu har jeg fundet en anden computer, som jeg nok vælger i stedet for.
http://bjtrading.dk/dk/info_pc.asp?bilag=99
Denne koster kun 300kr mere, og så får jeg flere ram, mere plads, dog er den "kun" en 2800+...
Kvaliteten må jo være lidt bedre i denne end i en discount computer, hvor jeg kan risikere at skulle købe nyt bundkort og hvad ved jeg pga. kvaliteten...
Avatar billede vetterli Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:06 #35
...glemte egentlig at spørge:
Hvad ville I snuppe?
Avatar billede espersen Novice
03. oktober 2004 - 18:26 #36
den seneste er nu også lidt skrabet... men ok

se evt. på : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375314 (bygget af fine komponenter!)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:30 #37
Det har jeg vist allerede skrevet tidligere.
Den første med Barton'en du linkede til, med 256 mb ram oveni.

Den du har linket til nu, er da den samme som nr 2 du linkede til ??
Avatar billede vetterli Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:36 #38
Jo, lagde jeg også lige mærke til... men er den ikke mere sikker? Ja, jeg ved godt, at jeg springer lidt rundt, men jeg gider bare ikke stå til sidst og have fortrudt mit køb...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:02 #39
Jeg kiggede lige den computer fra shg som espersen linkede til.

Wow.. Den vil jeg gerne anbefale. Ikke nok med at det er en Barton, men den har også 512 mb ram, samt en 80 gb harddisk med 8 mb cache og et løst agpslot til dit grafikkort.

Det er et rigtigt godt køb til de penge, meget bedre end dem du har linket til.

(efter min mening) *s*
Avatar billede espersen Novice
04. oktober 2004 - 09:49 #40
præcis samme model satte jeg op for en kender ; den spinder som mis ;o)
fik den dog leveret med et Asus-bundkort istedet (hvilket bestemt ikke er negativt..)

DVD-drevet er iøvrigt også nice - skal iflg. dette kunne nulstilles mht. regionskode
http://www.digit-life.com/articles/dvd1001/dvd-10-01-asus16.html
Avatar billede vetterli Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:34 #41
Nu har jeg købt den som jeg linkede til sidst. Jeg personligt kan ikke se den store foreskel på den og så den espersen linkede til, men jeg tror jeg vil blive tilfreds med mit køb nu hvor jeg kaster mit Radeon 9800 PRO over i den... HALF LIFE 2 HERE I COME!!! ...hvis bare Vivendi snart kunne tage sig tid til at udgive det lort...