Avatar billede nisseper Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:30 Der er 4 kommentarer

træk fra accessdatabase

Har en accessdatabase, w-nr.mdb
Den har bla. en table, der er benævnt "Maskiner"
Jeg kan trække data i et asp-dokument fra databasen, men vil gerne vha. et formularfelt og en submit-knap kunne trække enkelte data ud af fra w-nr.mdb over i et nyt asp eller html-dokument.
Nogle smarte foreslag?

Takker
NP
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:21 #1
Jeg tror ikke rigtig jeg forstår ...

Du kan altså godt lave en asp-side der henter data fra access. Hvad er det så du skal have hjælp med?
Avatar billede nisseper Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:47 #2
Jeg er selvsagt helt ny i det ballade :)
Kan man ikke lave et formular-felt, hvor jeg kan indtaste data (fx et maskin-nummer), trykke Submit og alle de oplysninger om maskinen bliver hentet fra w-nr.db?
Jeg ved du kan ! ;)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:03 #3
Ja det kan jeg, men der er jo ingen grund til at jeg forklarer dig noget du godt kan i forvejen.

"Jeg kan trække data i et asp-dokument fra databasen, ..."

Betyder det at du kan lave en asp-side, der henter data fra databasen, og udskriver dem til hjemmesiden?
Avatar billede nisseper Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:34 #4
Ja, det er helt rigtigt.
Men det jeg får ud er jo alle rå data fra databasen.
Jeg vil gerne kunne hente specifikke data fra tabellen.
NP