Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. oktober 2004 - 07:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværks "dummi"

Jeg har ikke noget netværk, men har brug for netkort ide-nummer til en licens. jeg ved at man kan lave en "dummi", et netstik hvor man fører en eller nogle ledninger ud af netstikket og ind i samme netstik (en lus) men hvor ledningerne skal placeres i netstikket ved jeg ikke, og det er så her jeg råber om hjælp.

Dummien gør så at computeren tror at den sidder i netværk, og kommer frem med netværksindstillinger og netværks ide-nummer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 07:57 #1
Hvis du har et netkort i maskinen, så prøv dette:

Sæt en fast ipaddresse ind.
Disable så media sense, så den ikke længere checker om der er et netkabel i stikket:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q239924
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:40 #2
det ser ud til at virke, takker mange gange
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:54 #3
Velbekomme. Her er så et svar du kan acceptere :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:34 #4
Takker for point :)