Avatar billede mikkels Nybegynder
30. september 2004 - 22:49 Der er 10 kommentarer

Title i popup-vindue (2000 vs. XP)

Hej

Jeg har lige skiftet fra win200 til XP... men jeg har opdaget at popup-vinduernes title ikke helt opføre sig ens i IE på de to platforme...
Dvs hvis man laver et popup-vindue på win2000 i IE, så vises der i title-baren den title man nu har angivet i sin HTML-kode...
MEN hvis man prøver på XP i IE, så viser den godtnok titlen, MEN før titlen skriver den html-filens placering, fx: "http://bla.os/pop.html - Min titel"  og det er jo ufedt... jeg ville gerne have denne URL væk fra popup-vinduets titelbar, så kun titlen vises...

Nogen der kender problemet, har en løsning??

Ciao
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2004 - 00:13 #1
?-)

Under hvilke omstændigheder, for det har jeg ikke oplevet ...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
01. oktober 2004 - 06:51 #2
Det sker efter installering af servicepack 2 til windows XP.

Det tvivler jeg på du kan gøre noget ved :-(
Avatar billede mikkels Nybegynder
01. oktober 2004 - 07:01 #3
Jeps - præcis... servicepack 2 er synderen :-(  jeg har ihvertfald SP 2 installeret...
Øv og øv - det er sgu noget klams at URL'en står der...
Måske javascript kan klare det??
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2004 - 15:05 #4
Den gør det zq ik' på mine egne sider ...
Avatar billede mikkels Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:55 #5
Hmmm - har du et link, for det vil jeg da gerne teste på min egen maskine...
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 01:20 #6
Ja, mine egne sider, som du kan finde ved at kigge på min profil, men du kan da også få det her:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

-- på lige den side skal du klikke på et billede ...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:25 #7
når jeg går ind på din side roenving og klikker på billederne, får jeg URL i title på dine popup vinduer....

har du installeret servicepack 2 på din XP ?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 14:49 #8
Jepz, så det må være en indstilling lokalt !-)
Avatar billede mikkels Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:55 #9
Jeg får også URL i titlerne på din side Roenvig... og jeg har SP 2... prøvede igår på en maskine med SP 1, der var ingen URL..
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 15:01 #10
Så er det sandsynligvis noget med sikkerhedsindstillinger eller lignende ...