Avatar billede kom Nybegynder
05. marts 2001 - 21:29 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Op start problem

Når jeg tænder på start vil skærmen ikke tænde, på mit kabinet er der en tænd og sluk knap bag aktivere jeg den kommer den med det samme
Avatar billede sjover Nybegynder
05. marts 2001 - 21:55 #1
prøv lige at omformulere dit spørgsmål.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
05. marts 2001 - 22:12 #2
Hej.
Har du en tænd/sluk knap på dit kabinet, der virker, og så en \"start\"-knap der ikke gør?

jeg kan ikke helt forstå hvad du mener med \"start-knap\"..?

/kenneth

Avatar billede cyber_freak Nybegynder
05. marts 2001 - 22:29 #3
jeg tror at hans problem er,når han tænder computeren, starter skærmen ikke op..
men hvis han tænder på ATX strømforsyningen,starter den op normalt...har jeg ret.
hvis det er en gammel skærm er det derfor
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
05. marts 2001 - 22:30 #4
muligvis fordi det ik er en digital skærm \"dem med hjul istedet for knapper\"
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
05. marts 2001 - 22:30 #5
lyder som et fornuftigt svar.
/kenneth
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
06. marts 2001 - 06:17 #6
hvis cyberfreak har ret, så kan du købe et specielt lavet kabel til 50kr, som starter skærmen op ved at tænde for PC\'en.

eller køb en ny strømforsyning til 250kr -anbefales

HANSEN2000
Avatar billede kom Nybegynder
06. marts 2001 - 20:01 #7
jeg prøver at lave om på mit ?. foran hvor man tænder normalt, da starter min skærm ikke med, men bag maskinen er der også en knap hvor jeg kan slå strømen fra hvis jeg, når jeg har brugt den foran med det samme slukker tænder der kommer skærmen med håber at i forstår
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 00:54 #8
det var mere utydeligt.
Avatar billede kom Nybegynder
07. marts 2001 - 15:54 #9
hej hansen jeg prøver igen, på comp er der en normal start knap, når jeg tænder der kommer skærmen ikke med, hvis jeg så aktivere den knap der sidder bag kabinetet som er en kontakt der kan afbryde alt strøm til comp. der efter starter alt normalt op også skærm.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 19:01 #10
ahhhhh.......det lyder som om at din strømforsyning ikke kan klare det.

køb en ny på 300 istedet for 230

det er min løsning
Avatar billede kom Nybegynder
07. marts 2001 - 20:40 #11
Hej hansen igen det kabel som du skriver om hvad er det for et. det ville jo være let hvis man kunne nøjes med det, en der mener at have forstand på comp, der haved den skilt af sagde at hvis man holdt start knappen inde med en pen så kom den rigtig, mens den var skilt af
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 22:25 #12
hmmm......nu er jeg blevet lidt forvirret.

vil du ikke lade være med at lave forkortelser, så vil det blive letter at læse - og istedet for knap, så skrive om det er restart-knappen eller power-knappen.

jeg forstår måske det her forkert, men dette er sådan jeg har forstået noget som helst indtil vidre :
hvis du klikker på power-knappen, så tænder skærmen ikke, men hvis du slukker for \"hoved\"-afbryderen og tænder igen, så tænder skærmen også.
er dette korrekt?

hvis ja, så prøv at opdater din BIOS ellers skal du prøve at købe en ny strømforsyning.

hvis nej, så prøv at ret det jeg har skrevet eller forklar det lidt nærmere.

h2k signing off
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 22:28 #13
ellers kunne det bare være at det er din power-knap, som er gået i stykker.....køb et nyt kabinet.
Avatar billede kom Nybegynder
08. marts 2001 - 20:36 #14
jeg tror ikke at det er min power-knap, der er en gang skiftet kabinet, ja det er rigtig når jeg tænder på power-knapen så starter computeren men skærmen er sort, lige når jeg har tændt så aktivere jeg hoved-afbryderen, så kommer der en helt normal opstart af skærm og computer,der er ikke nogen problemer når jeg slukker der kommer skriften at do kan slukke nu, jeg underskylder hvis det er svært at forklare jeg er ny computermand, ha lidt tålmodighed på forhånd tak
Avatar billede safl Nybegynder
08. marts 2001 - 22:19 #15
prøv at hent den nyeste bios update til dit motherboard.

hvis det ikke kan klare det, så......tja......

hvaforn computer har du? - altså CPU, RAM, MB, Strømforsyning
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 22:33 #16
hov.......min ven har vidst kommet til at glemme at logge ud.....skod

det er mig der lige skrev det der.......
Avatar billede kom Nybegynder
09. marts 2001 - 17:32 #17
hvordan henter man den nueste bios ????.64 mb. sd-ram pc 100. Aquila pc amd duron 600atx pc2k900.
jeg håber at i kan bruge det. hvorfor skriver du hansen det med at logge ud
Avatar billede mada Nybegynder
09. marts 2001 - 21:11 #18
Har samme problem. så jeg håber på du får et svar.

Har powerkabel direkte fra PC\'ens ekstra strømudtag til skærmen, men det hjælper ikke. Det er temmelig besværlig hvergang man starter op, at skulle om på bagsiden af pc\'en.
Avatar billede kom Nybegynder
09. marts 2001 - 21:37 #19
Hej mada hvad har du gjort for at afhjælpe
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
09. marts 2001 - 23:03 #20
KOM > hmmm......det kunne sagtens være strømforsyningen, som kun var på 230volt isteder for 300volt, som ville være bedst hvis man også har en skærm tilsluttet.

du kan opdatere din BIOS ved at finde ud af hvad dit bundkort(motherboard) hedder og gå ind på deres hjemmeside og hente en opdatering, MEN! jeg anbefaler ikke at du gør det, da du ikke har den store forstand på computere.....få din computer-freak-ven til at gøre det.

det er også mig der har skrevet kommentaren, som er fra safl.....min ven glemte at logge ud.

h2k - bare skriv igen :_>
Avatar billede halifax Nybegynder
09. marts 2001 - 23:11 #21
Pas nu lige på de forbytninger med volt og wat.
PC\'en kører på lysnettet som er 220volt vekselstrøm.
Strømforsyningen er god, hvis den kan levere 300wat
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
09. marts 2001 - 23:16 #22
nåh ja.........hvafand :_> - jeg er træt og kan ikke læse hvad jeg selv skriver :_>
Avatar billede kom Nybegynder
16. april 2001 - 19:44 #23
Jeg afslutter da der er kommet et nyt bund kort virker det ellers tak for de gode råd som ikke kunne bruges
Avatar billede halifax Nybegynder
16. april 2001 - 22:06 #24
Fint nok du afslutter.....  Men husk lige at akceptere dit eget svar for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede kom Nybegynder
16. april 2001 - 23:57 #25
halifax.  hvad mener du.