Avatar billede niemeyer Nybegynder
30. september 2004 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Acer Travelmate 8006

Overvejer at købe en Travelmate 8006, men er ikke hooked på at få en med 4200rpm harddisk (mindst 5400 og gerne 7200). Er der nogen der har en TM i 8000 serien hvor de har fået byttet harddisken før købet? I givet fald ville jeg gerne have navnet på forhandleren.

Niels
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 13:26 #1
det er da en dyr fætter http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88357

har du overvejet andre løsninger ? (jeg er ikke selv så vild med Acer)
Avatar billede niemeyer Nybegynder
30. september 2004 - 13:43 #2
Jo, jeg overvejer en Dell Latitude D800 (Dell giver 4000 kr. rabat for tiden), men det er i samme vægtklasse. Jeg er faktisk enormt glad for Acer - har en Travelmate 340T fra '98 og den har været alle mulige stader (herunder på gulvet) og der har aldrig været eet problem med den. Tastaturet er fantastisk...
Avatar billede niemeyer Nybegynder
30. september 2004 - 13:50 #3
Ideen er er smide desktoppen ud - og så bliver man nødt til at have noget der er ligeså hurtigt. Pentium M er også obligatorisk for mig - især pga. af det lave strømforbrug. Iøvrigt, hvis nogen har erfaringer med Dell Latitude D800 (eller alternative Inspiron 8600C) så hører jeg også gerne med. //Niels
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 13:54 #4
Dell er fin nok - har dog ikke selv haft netop den model - jeg synes at Dell ofte er lidt dyere end hvad godt er. Asus er mit foretrukne mærke - de har lavet laptops meget længe (tidligere som underleverandør for mærkevare-firmaerne)

(kanon kvalitet + et fedt design + rimelige priser)

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM6800Ne (den helt nye med bl.a. opgraderet VGA=radeon 9700)

Asus M6Ne er netop blevet opgraderet på VGA-siden ATI9700 - Den findes flere versioner - se her specifikationerne fra Asus :
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=M6000N%20Series&langs=01

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=VegaPROZ7 denne skal du også tjekke lidt. Det er ca. samme maskine som Asus M6N og kan fåes lidt billigere flere steder.

256 mb ram koster ca. 435 kr. (et rimelig vigtigt parameter at kende priser på INDEN køb! - fx. Dell er ofte meget dyr at købe extra ram til!)
Avatar billede niemeyer Nybegynder
30. september 2004 - 14:24 #5
Ja, Asus har jeg kun hørt godt om. De er nu også lidt dyrere end Acer for den samme bestykning, men jeg vil da tage det med ind i overvejelserne. Ram køber jeg altid på www.crucial.com i England. Edb-priser: 1069kr/256mb. Crucial: 385kr/256mb. Det var for Acer'en men sådan er de hele vejen igennem ;)
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 14:36 #6
jeps ; rampriser er til tider en jungle.
Avatar billede niemeyer Nybegynder
30. september 2004 - 17:00 #7
Nå, nu har jeg en dansk forhandler der siger 5400 (pcfocus.dk) og en anden der siger 4200 (computersalg.com). Og hvor står man så? Jeg bliver nok nødt at have fat i Acer Danmark og noget siger mig at det nok er en tekniker man skal have fat i...
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 20:30 #8
ja, tag fat i Acer DK (eller Norge) (har tidligere talt med en norsk supporter ...

bemærk iøvrigt at den medfølgende WinXP kun er som en recovery CD  og ikke en regulær XP-cd!!
Avatar billede niemeyer Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:44 #9
Tak for dine bidrag, espersen, jeg lukker nu. Læg et svar så er points'ne dine. Jeg har fået bekræftet at der alene sidder 4200rpm's som standard (sikkert pga. strømforbruget), men min forhandler vil sætte en 60gb/7200 i Acer'en (og sælge 80gb'en til anden side.
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2004 - 15:46 #10
;-)