Avatar billede planet_orion Nybegynder
30. september 2004 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Store limits på Exchange 2003 Standard og Enterprise!

Hej Alle,

Efter at ha læst diverse ting omkring Exchange 2003 Standard og Enterprise, så er jeg dog stadig i tvivl!

På Standard Edi. kan man der max ha 16 GB (database) på en storage group? Altså er man begrænset på de 16 GB og ikke mere? Kan man ikke lave en storage group mere eller er det bare slut efter de 16 GB?

Vi skal lave en installation på 20-30 brugere som bruger mail MEGET, derfor er det vigtig, at vi køber det rigtige til dem første gang!

Håber der er nogen som ved nogen om det her :)

Mvh.

Allan
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2004 - 12:19 #1
Som jeg forstår tingene, er det slut ned selve exchange serveren når databasen når 16 Gb. Denne begrændsning har været der fra før exchange 5.0.

Enterprise versionen kan håndtere større database. Du skal dog vide at 16 Gb faktisk er ret meget og at 20-30 brugere ikke er ret meget. Vil du være HELT sikker, skal du selvfølgelig værge Enterprise versionen
Avatar billede planet_orion Nybegynder
30. september 2004 - 12:31 #2
Ja, efter min mening skulle standard også være nok.

Ellers er det jo bare et spørgsmål om at sætte nogle limits i store på Exchange.

Der er sikkert også en sindsyg pris forskel på de 2 udgaver så måske vi skal holde os til Standard, og bare sætte nogle begrænsninger...
Avatar billede planet_orion Nybegynder
30. september 2004 - 12:43 #3
Men jeg gad godt vide, om man kan lave et mail storage mere, som så også kan håndtere 16 GB database til mail...

Men hvad jeg kan læse mig til, så er det kun en mail storage pr. standard edition...

Læser du det også på den måde?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2004 - 13:05 #4
Du kan ikke lave flere storages, begrændsningen ligger på selve databasen, og du kan kun kører meden database
Avatar billede planet_orion Nybegynder
30. september 2004 - 13:39 #5
Kanon, det var lige det jeg ville vide :)

Tak...
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. oktober 2004 - 18:00 #6
du kan lave 4 information stores  .du kan læse mere på google og microsofts udemærkede forum