Avatar billede westman Nybegynder
29. september 2004 - 22:39 Der er 10 kommentarer

Komplikationer med SATA

Jeg har lige købt en ny hdd, men der er nogle problemer. Jeg kan sagtens se den i BIOS osv., men når jeg skal installere Windows, så siger den at der intet drev er. Jeg har hørt at man skal ligge nogle sata/raid drivers ned på en diskette og trykke F6, men den kan intet finde.

Hvad gør jeg?
På forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. september 2004 - 23:11 #1
Det er helt korrekt at du skal bruge en driver disk under opstarten.
Disse drivere skulle ligge på din bundkorts-cdrom under f.eks driverdisk eller også er der en "makedisk.bat".
Men prøv at skrive hvilket bundkort du har, så finder vi driverne til dig.
Avatar billede gudmundp Praktikant
29. september 2004 - 23:47 #2
Avatar billede halifax Nybegynder
30. september 2004 - 01:47 #3
gudmundp, interessant! Hvor har du info fra, om at der skal bruges driver fra Abit, siden du link'er til dem??
Avatar billede gudmundp Praktikant
30. september 2004 - 01:57 #4
han har 2 spørgsmål der næsten er ens http://www.eksperten.dk/spm/544787
Avatar billede gudmundp Praktikant
01. oktober 2004 - 14:16 #5
ok
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:53 #6
gudmundp > Hmm.. vil du have point 2 gange for det samme spørgsmål ?
Avatar billede gudmundp Praktikant
01. oktober 2004 - 15:57 #7
det er ikke mig der har oprettet spørgsmålet 2 gange
Avatar billede gudmundp Praktikant
01. oktober 2004 - 15:57 #8
han kan vel tage pointene selv
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:22 #9
gudmundp > nej det har du da ret i, men hvis det sker, plejer vi altså at advare brugeren om at det er imod ekspertens regler, og beder ham om at lægge et svar selv.

Problemet her er at det er det samme spørgsmål og det er ulovligt at have det samme spørgsmål 2 gange samtidig på eksperten. Der skal gå 7 dage imellem.

Og brugeren må kun udlove 200 point for et spørgsmål på eksperten, hvilket gør at hvis der bliver givet "fuld" point for dette spørgsmål, vil han være kommet af med 230 point. Og det er også imod reglerne.

Ps: Jeg laver ikke reglerne. Jeg forsøger bare at følge dem *s*
Avatar billede gudmundp Praktikant
01. oktober 2004 - 16:50 #10
jeg vil selvfølgelig også følge reglerne jeg har bare en ide om at han oprettede det spørgsmål fordi han ikke troede på hvad jeg skrev så jeg skrev det lidt i trods