Avatar billede veggie Nybegynder
29. september 2004 - 19:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hosts file på osx

Er der mon er hardcore osx /unix ekspert?
Da jeg er blevet den "lykkelige" ejer af en hjemmearbejdsplads er jeg stødt på et lille problem.
For at kunne forbigå firewallen på arbejdspladsen, skal jeg konfigurere ect/hosts filen.
Mit spørgsmål:

1. Hvad hedder hosts filen på mac (osx) / hvor findes den
2. Er der evt. en anden konfigurationsmulighed altså en anden mulighed for noget tilsvarende

Tak
Avatar billede straszek Praktikant
29. september 2004 - 19:56 #1
Det er ikke så svært...

Mac er jo et unix/linux system så filen ligger samme sted - /etc/hosts

Start en terminal
su til root
pico /etc/hosts

Og skriv dine ændringer

Om der findes et grafisk værktøj der kan gøre det samme, ved jeg ikke.
Avatar billede veggie Nybegynder
29. september 2004 - 20:49 #2
tak for hjælpen /etc/hosts... sjovt nok noget med at se skoven for træer ;-)