Avatar billede troels_holm Nybegynder
29. september 2004 - 08:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

10 vigtigste begivenheder siden 2. verdenskrig?

Hvad er de vigtigste begivenheder siden 2. verdenskrig i verden historisk set? Kom med nogle bud.
Avatar billede x-lars Novice
29. september 2004 - 08:21 #1
Cuba-krisen
Murens fald
Skuddene i Dallas
En mand på månen
Ungdomsoprøret
Mellemøsten - oliekrisen
Mount Everest bestiges
DNA-strukturen fastlægges
Transistoren opfindes
Internettet
Avatar billede killifish Nybegynder
29. september 2004 - 08:55 #2
Sputnik opsendes (rykkede meget ved sikkerhedsbalancen)
FN oprettes
Angrebene 11. september 2001
Avatar billede bb_maze Nybegynder
29. september 2004 - 08:59 #3
Krakket på Wallstreet...

Hygge
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
29. september 2004 - 09:04 #4
Uden at tale for og i mod:
11. september
Murens fald
Israels oprettelse
Irak-krigen
FN-oprettelsen
1. mand på månen
Cuba-krisen
Sovjetunionens sammenbrud
Opfindelse af chip'en
George W. Bush som præsident
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2004 - 09:05 #5
X-lars er hvert fald inde på mange vigtige.. Også: Saddams fald fx :)
Avatar billede killifish Nybegynder
29. september 2004 - 09:06 #6
Wall Street krakkede i 1929. 16 år *før* anden verdenskrig sluttede.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
29. september 2004 - 09:17 #7
DræberFisk: Undskyld min fejl... Gad vide hvad jeg tænkte på :D *GG*

Hygge
Avatar billede therevelation Nybegynder
29. september 2004 - 09:23 #8
Quote "George W. Bush som præsident"  som en af de vigtigste begivenheder siden 2 verdenskrig *ss*  det kan man kalde en subjektiv betragtning :p

sry for spam, spændene tråd
Avatar billede exp Juniormester
29. september 2004 - 09:56 #9
therevelation >>
Det er ihvertfald en af de mest omdiskuterede begivenheder i nyere tid (når vi lige ser bort fra 2xgolf-krig + wtc)
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
29. september 2004 - 10:20 #10
Reveal : Det med Bush er subjektivt. Forstået på den måde at han rigtigt har lavet rav i den. Så har jeg vist sagt det pænt og uden at fornærme nogen ;-)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
29. september 2004 - 12:40 #11
Computeren
Fjernsynet
Avatar billede x-lars Novice
29. september 2004 - 14:51 #12
Fjernsynet og computeren var faktisk opfundet før eller under 2. verdenskrig.
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. september 2004 - 14:56 #13
www
Avatar billede therevelation Nybegynder
29. september 2004 - 19:28 #14
ok enig i at bush har været en omdiskuteret præsident, men har nu gjort det godt - når man tænker på de skodting, han har måttet tage stilling til under sin periode. Men ja subjektivt er det *s*
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
29. september 2004 - 19:47 #15
Reveal : Også på den baggrund jeg mener han er blandt de 10 ting, der har haft størst indflydelse på efterkrigstiden. Jeg mener, det er helt historisk, også set i lyset af FN. Så kan man være for og imod, men det ligger nok udenfor spørgsmålet.
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
29. september 2004 - 22:11 #16
JFK !
Avatar billede therevelation Nybegynder
29. september 2004 - 22:34 #17
nixon også for den sags skyld. det er jo mange mange vigtige ting der er sket siden da, det ville være nemmere at få noget komkret ud af det hvis man præciserede det lidt mere :o)

troels hvad skal du bruge det til? - eller er det bare nysgerrighed :)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
12. maj 2005 - 22:18 #18
Er i gang med at rydde op i gamle spm. så her er jeg. Jeg skulle bruge det til en diskussion på klassen. Men selve diskussionen her i forummet synes jeg også var spændende. Tak for de forskellige bud. Smid nogle svar, hvis I mener i bør ha nogle.
Avatar billede x-lars Novice
13. maj 2005 - 11:55 #19
Jamen her kommer da ét! !;-D