Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 17:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Win98 SE

Når jeg klikker på \"netværk\" under \"kontrolpanet\", kommer der denne meddelelse: \"Netværket er ikke færdig. Vil du fortsætte?\" Så kan man vælge mellem ja og nej. Hvis jeg trykker ja sker der ikke en pind. Det samme gør hvis jeg trykker nej.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes. Jeg har et netværkekort installeret på en win98 SE. Det er en \"Accton EN1207D PCI Fast Ethernet Adapter\"
Avatar billede riversen Nybegynder
05. marts 2001 - 17:26 #1
har du installeret både klient, protokol og netkort?
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 17:32 #2
ja
Avatar billede vessel Nybegynder
05. marts 2001 - 17:32 #3
Du skal have følgende inde i netværk:
Client for Microsoft Network
Navnet på dit netkort
TCP/IP [dit netkort]
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 17:35 #4
Jamen, det har jeg også
Avatar billede vessel Nybegynder
05. marts 2001 - 17:36 #5
Prøv at fjerne det hele, genstart og installer det igen
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 17:38 #6
OK
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 18:04 #7
Jeg har prøvet at fjerne hele lortet men hele tiden kommer det irriterende dialogbox. Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede vessel Nybegynder
05. marts 2001 - 18:05 #8
Hva\' står i den box ?
Avatar billede somaliomar Praktikant
05. marts 2001 - 18:16 #9
DEr står: Netværket er ikke færdig. Vil du fortsætte?
Avatar billede vessel Nybegynder
05. marts 2001 - 18:31 #10
Ja, du vil bare fortsætte...
Avatar billede jonaslis Nybegynder
05. marts 2001 - 19:14 #11
Du har slettet \"andre computere\" fra skrivebordet
Avatar billede teknik Juniormester
05. marts 2001 - 19:54 #12
...Når du installerer netkortet, så kommer Windows op og spørger efter Windows CD\'en, for at hente nogle netværksdrivere...
Det lyder lidt som om at du ikke har haft en Windows CD på det tidspunkt...
Det med at \"fjerne det hele\", og så prøve igen, det er et godt råd...

Hvis det  - som du siger - stadig ikke virker, så kan det af og til hjælpe, at
slette det hele,
lukke ned,
og så flytte netværkskortet til en anden PCI-slot.
og så starte op igen.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede norregaard Nybegynder
06. marts 2001 - 02:55 #13
Jeg har samme netkort, og det har voldt en del problemer. Når Windows spørger efter win98-cd\'en står den som default på d:\\win9x, dette skal ændres til d:\\win98, så kører det forudsat alt andet er i orden. Det kan være det er der, den er smuttet..
Avatar billede -eminem- Nybegynder
06. marts 2001 - 17:53 #14
hmmm... for mig lyder det ganske normalt. for det skriver min computer nemlig hver gang jeg har haft formateret min harddisk og geninstalleret det hele. så det har intet med netkortet at gøre. alt hvad du skal gøre er at installere disse protokoller: tcp/ip, ipx/spx. og så måske et klientprogram (fx. klientprogram til microsoft netværk.

håber det hjalp
Avatar billede teknik Juniormester
06. marts 2001 - 22:14 #15
>>eminem...
Hvaa\'
hvad tror du egentlig de første to kommentarer her drejer sig om ??

Kommentar fra riversen
05/03 2001 17:26:53    har du installeret både klient, protokol og netkort?

  Kommentar fra somaliomar
05/03 2001 17:32:04    ja

Avatar billede -eminem- Nybegynder
07. marts 2001 - 22:09 #16
teknik.

han skriver kun ja. ikke noget om hvilke protokoller.....
Avatar billede teknik Juniormester
07. marts 2001 - 23:48 #17
>>eminem-  ...check lige fortsættelsen, som lyder:

Du skal have følgende inde i netværk:
Client for Microsoft Network
Navnet på dit netkort
TCP/IP [dit netkort]

  Kommentar fra somaliomar
05/03 2001 17:35:33    Jamen, det har jeg også
...Min kommentar var blot ment, som et forslag om ikke at gentage disse ting,
som somalimar jo allerede har bekræftet er udført...
..og måske et lille hint, om det smarte i at \"læse\" de tidligere indlæg  \"lidt\" grundigere
Avatar billede -eminem- Nybegynder
08. marts 2001 - 19:27 #18
teknik..

jeg gider ikke at diskutere det med dig. forummet er ikke lavet af den grund
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 19:32 #19
helt fint med mig...;-)
Avatar billede somaliomar Praktikant
08. marts 2001 - 22:00 #20
Det er rigtig nok at jeg har slettet \"denne computer\". Kan problemet opstå fordi jeg kom til at slette denne. Og hvordan genskaber jeg den igen?
Avatar billede teknik Juniormester
08. marts 2001 - 22:20 #21
...Nu er jeg forvirret...har du slettet \"denne computer\", eller er det \"andre computere\", som jonaslis foreslår.

Ingen af delene kan jo lade sig gøre uden at bruge nogle rigtigt \"grimme\" tricks, eller noget kraftigt Windows tilpasnings software, som fx. Winboost.

...Hvis ikke programmet som er brugt til dette tilbyder en \"undo\" funktion
så er din Windows installation formodentlig hinsides redning.

..Med de nye oplysninger, så tror jeg absolut, at du er bedst tjent med en frnyet installation af Windows.

du kan jo forsøge med \"oveni\", men jeg tror ikke, at det vil hjælpe i dette tilfælde
...mit bud er at du har brug for en \"ren\" ny installation før dine problemer falder \"i hak\" igen.

mvh :-)
Teknik