Avatar billede helpers Nybegynder
28. september 2004 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

1 computer problem.

Jeg har enten en virus eller et grafik kort problem, tror jeg. Der dukker til tider et ikon op hvor det følgende står: VCU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands. Så har jeg muligheden for at sende fejl rapport eller lade være.

Derefter dukker der et nyt ikon op hvor der står: VCU Recover was unable to fully recover from a hardware deadlock, and has swithced to software rendering. Skærmen bliver så utrolig langsom--som om grafik kortet er slået fra--og de beder mig så om at genstarte hvis det skal nomaliseres igen.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede locturian Nybegynder
28. september 2004 - 14:21 #1
Du kan prøve at opdatere dine drivere - Er ikke lige bekendt med det konkrete problem, men en driver update er altid at foretrække
Avatar billede helpers Nybegynder
28. september 2004 - 14:23 #2
Hvordan skal jeg opdatere dem?
Avatar billede dragox Nybegynder
28. september 2004 - 14:33 #3
www.ati.com for readion grafikkort
eller
www.nvidia.com for geforce
Avatar billede locturian Nybegynder
28. september 2004 - 14:33 #4
Du finder producentens hjemmeside, og finder hvor der står download, eller drivere - Og henter de nyeste der passer til dit kort.

Hvis du har et GeForce baseret kort, kan du hente drivere på www.nvidia.com
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. september 2004 - 14:36 #5
Da Nvidia ikke har VPU Recover, er det helt sikkert ATI du skal finde driveren på.
De opdaterer drivere 12 gange om året.

Så det er her du skal finde din nye driver: http://www.ati.com/support/driver.html
Avatar billede helpers Nybegynder
28. september 2004 - 19:48 #6
Det har jeg så gjort. Jeg venter lige en lille smule tid for at se om fejlen dukker op igen. Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede helpers Nybegynder
28. september 2004 - 20:24 #7
Nope, det virkede ikke. Nu dukkede fejlen op igen.
Avatar billede monyt Nybegynder
30. september 2004 - 08:32 #8
hmmm... har osse et kort som har samme probelem... har et readon 9600 xt kort som gjode det samme...

jeg bøvlede med det i lang tid og det var pisse irreterede...

men jeg gjorde det at jeg geinstallerede windows da jeg ikke kunne få det til at virke og så slog jeg VCU Recovery fra og installede derefter de nye drivers..

og det hjalp for mig :D ...

men du kan jo prøve at uninstallere din driver og så genstarte din computer... og så installere dem igen...

og slå VCU Recovery fra inde du fortager dig andet.. :P
Avatar billede monyt Nybegynder
30. september 2004 - 08:32 #9
men gi en kommentar så kan jeg se hvad der ellers kan værer i vejen ?
Avatar billede helpers Nybegynder
30. september 2004 - 13:56 #10
"men du kan jo prøve at uninstallere din driver og så genstarte din computer... og så installere dem igen..."

Det er netop hvad jeg har havde gjort efter det stadig ikke virket. Det ser nu ud til det virker. Fejlen er ihvertfald ikke dukket op igen.
Avatar billede monyt Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:31 #11
hmmm okay... har osse haft problemet med det siden jeg gjorde det...

men går den stadigvæk ned hvis du slår VCU Recovery fra...

for hvis den gør det så er det lidt vanskliger at fikse.

ps... hvad er det for et grafik kort du har  i din computer...

men husk hvis du har haft fx nvidia korte i før skal du huske at installere Detanator destroyer til at få nividia helt ud.. ør du installere din ATI drive :P