Avatar billede razman Nybegynder
28. september 2004 - 06:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvad betyder dette.

Hej.Jeg er ny på sitet her, men har med interesse fulgt med i de forskellige debatter.Jeg har et problem, når jeg vil aktivere firewall i xp pro(det skal siges, at jeg har(måske stadig) haft besøg af en trojansk hest(tofger??), som er en keylogger). Der kommer en boks med teksten:Der opstod en fejl under aktivering af Deling af internetforbindelse. Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, startede ikke.
Deler jeg et eller andet, jeg ikke ved noget om. I øvrigt virker min e-mail ikke. Kan denne trojaner bevirke en ændring af passwords osv.
Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig.
mvh razman
ps. jeg har funder en firewall på nettet, og den virker dæleme godt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2004 - 08:59 #1
Du skal jo først af med al virus og trojanske heste før du kan tilslutte XP firewall. Jeg vil dog råde dig til at anvende en anden firewall end XP's, den er ikke ret god, brug du hellere den du har fundet på nettet, den vil normalt være bedre
Avatar billede cyberz Nybegynder
28. september 2004 - 09:04 #2
enig i det bufferzone siger, jeg vil anbefale dig zonealarm, den har ind til videre taget alle mine angreb... tror jeg.. hehe ;-)

den kan hentes her hvis du har mod på at skifte fra den du har nu, selv om jeg ikke kender til den (ved ikke hvilken det er)

http://download.zonelabs.com/bin/free/1012_zl/zlsSetup_51_011.exe

forresten skal du ikke slå den firewall på der er i windows xp, det er der ingen grund til, den er alt for ueffektiv i forhold til f.eks. zonealarm. så lad endelig vær med at spilde computerens resourcer på at have det kørende.

Mvh CyberZ
Avatar billede razman Nybegynder
28. september 2004 - 11:26 #3
Tak for svarene. den firewall jeg har fra nettet er zygate.
Avatar billede cyberz Nybegynder
28. september 2004 - 11:50 #4
ahh Zygate personal firewall, den har jeg også brugt længe, den er også rigtig gid, behold endelig den!

håber du kommer af med dine virus/trojan problemmer.

her er lidt du kan teste med:

et system udviklet af et antivirus/sikkerheds firma, for at checke om man holder hackere ude af sine systemer.
http://www.hackercheck.com/?mode=c

Og her er en online virus scanner som du kan checke din pc efter virus med.
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php

den sidste kan jeg anbefale, jeg fik nimda ned med nakken dengang jeg havde problemer med den.

Mvh CyberZ
Avatar billede razman Nybegynder
28. september 2004 - 12:29 #5
jamen så vil jeg kaste mig over min pc når jeg kommer hjem og prøve endnu engang at rense den for div. snavs, skidt og møg.
mvh razman