Avatar billede dennis78 Nybegynder
28. september 2004 - 01:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sortering af data

Hej Eksperter!

Jeg skal have nogle data vist i en formular i den rækkefølge de er skrevet ind i tabellen. Tabellen vælger dog at sortere dataene alfabetisk hver gang jeg gemmer. Feltet er primærnøgle. Hvordan undgår jeg dette. Det gør ikke noget om det kun er i formularen at dataene står som de skal.

Mvh
Dennis
Avatar billede mugs Novice
28. september 2004 - 06:03 #1
Du kna styre sorteringen i formularen, ved at indsætte flg. i formularens VedÅbning:

Stigende sortering:
Me.OrderBy = "Felt1 Asc"
Me.OrderByOn = True

Faldende sortering:
Me.OrderBy = "Felt1 Desc"
Me.OrderByOn = True

Hvor Felt1 er det felt du vil sortere på
Avatar billede dennis78 Nybegynder
28. september 2004 - 10:40 #2
Okay men den skulle netop ikke sorteres stigende eller faldende men som den oprindeligt blev indtastet i tabellen??
Avatar billede mugs Novice
28. september 2004 - 11:05 #3
Hvis PK er et numerisk felt som f.eks at autonummerfelt, kan du sortere efter dette. Men du skriver ar den sorterer alfanumerisk, hvilket jo indikerer, at PK er alfanumerisk.

Du kan evt oprette et felt i tabellen af dato-typen og sætte standardværdi for nye poster til Now(). Dette betyder, at du får en dato samt tiden når posten er oprettet. Herefter kan su sortere på dette enten i tabellen, forespørgslen eller formularen.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
28. september 2004 - 22:39 #4
Korrekt mugs, men hvis ikke der er et felt, som har autonummer, er det jo nemmere at lave et felt, som har det. Autonummerering er så vidt jeg ved altid i nummerorden efter indtastningsrækkefølge.
Avatar billede mugs Novice
29. september 2004 - 05:51 #5
staticdata > Enig. Men om man laver et autunumer- eller et datofelt, kan vel ikke gøre den store forskel.

dennis78 > Når du nu skriver, at poster skal sorteres i den rækkefølge de blev indtastet, så må du jo have et felt der netop indikerer den rækkefølge. Og det er jo det felt, du skal sortere på. Min kode viser hvordan.
Man sagen er nok, at du ikke har et sådant felt, og så er jeg bange for, at du er på herrens mark, fordi du netop ikke har styr på indtastningsrækkefølgen.
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
30. september 2004 - 18:19 #6
Hvordan ser dine access-tabeller ud (tabelnavne, feltnavne og datatyper)?