Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. september 2004 - 13:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave fast tekstvandmærke

Jeg sidder med Word 2002, og laver ofte et tekst-vandmærke med samme tekst. Er der ikke en måde, hvor jeg kan få denne tekst til at fremgå af den liste, som ellers er der? Altså så jeg slipper for at skrive teksten hver gang.

Hvis muligt, vil jeg også meget gerne vide, hvordan jeg giver en bestemt skrifttype til dette vandmærke.

På forhånd tak!

Martin
27. september 2004 - 14:06 #1
Opret et nyt dokument
Indsæt tekstvandmærket
Gem som skabelon

Brug denne skabelon når du opretter et dokument, hvori tekstvandmærket skal indsættes.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. september 2004 - 14:08 #2
Får jeg så ikke bare vandmærket på som standard? Jeg vil gerne kunne vælge og fravælge det...
27. september 2004 - 14:10 #3
Du vælger det ved at oprertte et dokument på baggrund af denne skabelon, og du slår det fra på sædvanlig måde.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. september 2004 - 14:12 #4
Ja, men jeg kan ikke skrive et dokument, og så derefter vælge, at jeg vil have dette vandmærke... uden at gøre som jeg plejer? "Problemet" er, at jeg allerede har mange dokumenter, som fra gang til anden skal udskrives med dette vandmærke... men oftest skal bruges UDEN dette vandmærke.
27. september 2004 - 14:12 #5
En anden mulighed er et indsætte det som grafikfil.

Skriv teksten i et grafikprogram, og gem som f.eks. jpg-fil.

Så kan du indsætte denne grafikfil, når du ønsker at bruge vandmærket.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. september 2004 - 14:15 #6
Ja, det er selvfølgelig en mulighed. Men med dette svar, vil du så påstå, at mit forslag  ikke kan lade sig gøre?
27. september 2004 - 14:19 #7
Ja, du kan ikke tilføje elementer til listen over standardtekster (hvilket ellers ville være en oplagt mulighed)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. september 2004 - 14:20 #8
Ok. I så fald, tak for svaret :)

Martin.