Avatar billede foxladi Nybegynder
27. september 2004 - 12:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rette skrå anførselstegn til lige

Jeg har 397 skrå anførselstegn, som jeg skal have rettet til lige. Den
tekst er skrevet i Courrier New.

Hvordan gør jeg det?

Jeg *har* prøvet med søg og erstat. Endda med at markere de skrå tegn
og skrive nogle lige, men de ser begge to lige ud i dialogboksen, og
selv om den erstatter alle 397, så er der ingen ændring sket.
27. september 2004 - 12:32 #1
Funktioner->Autokorrektur, fanen Autoformat under skrivning
Fjern markering for feltet: "Lige anførselstegn" med "krøllede"
27. september 2004 - 12:33 #2
Hvis det er WordXP hedder det:
Funktioner->Indstillinger for autokorrektur
Avatar billede foxladi Nybegynder
27. september 2004 - 12:35 #3
Problemet er, at det er "under skrivning", og jeg har skrevet.

Desuden er det ikke krøllede anførselstegn, men blot skrå.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. september 2004 - 12:36 #4
ret ovenstående, og lav din søg og erstat igen...
Avatar billede foxladi Nybegynder
27. september 2004 - 12:40 #5
Ja, for søren! Nu er den der. Tusind tak. Det var ikke vildt logisk, men det virkede. Vil du rette din kommentar til et svar?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. september 2004 - 12:41 #6
nej tak... Tag du bare pointene selv, jeg uddybede bare erik's svar. (evt give ham dem? :-))
Avatar billede foxladi Nybegynder
27. september 2004 - 13:53 #7
Ja, men gad vide, om jeg kan det nu, hvor jeg har afvist hans svar ... Prøver. Tak for hjælpen.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. september 2004 - 13:53 #8
det var så lidt :-)
27. september 2004 - 13:59 #9
Prøv igen.
Avatar billede foxladi Nybegynder
27. september 2004 - 14:02 #10
Jah, så kan jeg :-) Tak for hjælpen.