Avatar billede geertf Nybegynder
27. september 2004 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2003 - læselayout

Hey
Jeg har sende et skema du til meget svage IT-brugere. Desværre bruger mange af dem Word 2003, der åbner skemaet i Læselayout hvilket får skemaet til at se meget mærkeligt ud.

Hvordan forhindre jeg Word 2003 i at åbne skemaet i Læselayout?

Geert
Avatar billede rvm Nybegynder
27. september 2004 - 10:44 #1
Du kan ikke forhindre at skemaet åbnes i Læselayout, da det er en indstilling på den enkelte computer, men du kan køre en makro, når doumentet åbnes, der sætter layoutet til f.eks. udskriftslayout.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. september 2004 - 10:45 #2
En sådan makro kunne se således ud:

Sub AutoOpen()
    If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
        ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPrintView
    Else
        ActiveWindow.View.Type = wdPrintView
    End If
End Sub
Avatar billede geertf Nybegynder
27. september 2004 - 12:22 #3
Hey rvm
Det frygtede jeg. Som sagt er det svage brugere, og hvis jeg skal til at forklare dem hvordan man slå sænker VBA-sikkerhedsniveauet (som står til Højt som default), så går det først rigtig galt! Men tak for inputtet.