Avatar billede popsy Novice
27. september 2004 - 00:26 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Overvågning via pc

Skal opsætte et system, som skal levere følgende:

Overvågning af gård + lager via 2 stk webcam.
Streame internetradio.

Umiddelbart ikke de største krav, men jeg forventer dog heller ikke at kunne klare opgaven med en duron 1000 :D

1: Kom med bud på størrelsen på cpu samt ram.
Den skal sandsynligvis køre konstant, og kunne holde til det.

2: Jeg regner med at bruge alm. webcams som står beskyttet, men jeg skal ud i hhv. 20 og 30 meters usbkabel, skal jeg så bruge forstærker?

3: Der burde vel ikke være problemer i at køre 2 webcams sammen vel?

Er der nogen af jer der har lavet lignende før? Smid lidt input til mig :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2004 - 00:31 #1
hvis du skal gemme filen ?? kommer den til at fylde mange mbs.. køb et overvågnings system til små 400 kroner isted.. søge evt. på google.. ;)
Avatar billede encoder Nybegynder
27. september 2004 - 00:34 #2
nej, jeg har et labec webcam, det er infrarød og optager KUN ved besvægelse & lyde. og man kan selv bestemme Hvor følsom den skal være ! Jeg har selv overvågning, men så kan du se ALLE der kommer nær bygning, og du spare Harddisk.
Avatar billede encoder Nybegynder
27. september 2004 - 00:40 #3
hehe glemte at skrive at det var et svar. PS. det labec jeg købte koster ca. 500-900 kr. Den skal ved også overvåge om natte ?
Avatar billede popsy Novice
27. september 2004 - 00:44 #4
Jeg har et program som starter optagelse ved bevægelse, og det er jo en smal sag at lave døgnmapper, så der kun lægger en uges optagelser ad gangen.

Med hensyn til natoptagelser, så er der sensor på lyset de steder der skal optages, så infrarød er ikke nødvendig.
Avatar billede encoder Nybegynder
27. september 2004 - 05:35 #5
jamen, en "normal" pc, dvs. omkring de: 1 Ghz,256 MB ram,32 MB Grafikkort, og en 40 GB HDD, og det med 2 webcam, kan du selv instillinge i de programmer webcammerne bruger
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2004 - 08:50 #6
Jeg vil anbefale at du bruger "rigtige" overvågnings web cameraer. Kik på Axis cameraer, disse er lavet til overvågning. De indeholder eget netkort, egen web og smtp server, bevægelsesføler ogsv. De kan indstilles til at tage 3 still billeder når bevægelsesføleren registrere bevægelse og så via den indbyggede smtp server e-maile disse billeder ud i bygen. Dvs. selv om alt computerudstyr stjæles har man stadig billederne af dem der gjorde det. Cameraerne virker også som almindelige web cameraer og kræver ingen computer for at køre.

Du kan få modeller der kan både zoome og panorere. Dvs du kan hjemmefra zoome ind på det du vil se med din browser, eller panorere ud over et større område.

Se http://www.axis.com keg har købt mine gennem Computerstore i århus, online da jeg sidder i københavn
Avatar billede popsy Novice
27. september 2004 - 13:47 #7
Tjaa, de axis er ret smarte, og lever også fint op til de krav der er stillet. Desværre er de op til 10 gange dyrere end standard webcams, og derfor ikke mulige i forhold til det budget jeg har til rådighed :(

Tilbage til usb modellen, nogen der ved det om max kabellængde?
Avatar billede popsy Novice
29. september 2004 - 18:32 #8
Har besluttet mig for rigtige kameraer alligevel, fandt et smart trådløst system, som kan køre med en pc.

Tak for jeres input :)