Avatar billede olefisk Nybegynder
26. september 2004 - 23:05 Der er 2 kommentarer

Afinstallering af delt internetforbindelse på ISDN

Har tidligere kørt med deling af internet-forbindelse hvor en ISDN-forbindelse sad på PC med Win-XP. En enkelt PC med Windows 98 anvendte denne deling, og alt fungerede fint.
Til installering af internetgateway på Windows 98 PC'en var anvendt den diskette, som kunne laves ved oprettelse af dellingen på Windows XP-PC'en.

Nu har jeg fået ADSL med router, har fjernet deling af opkaldsforbindelsen til internettet på Windows XP Pc'en og slettet Opkaldsforbindelsen til internettet via ISDN.

Windows 98 Pc'en bliver dog ved med at tilslutte internettet via Internet-gateway til Windows XP PC'en; men bruger dog ikke ISN-forbindelsen; men går gennem routeren og ud på WAN-forbindelsen.

Hvordan får jeg fjernet internet-gateway'en på Windows 98 PC'en, og hvordan får jeg fjernet muligheden for at anvende en delt internet-forbindelse på Windows WP Pc'en, nu hvor jeg både har fjernet delingen, som var oprettet på opkaldsforbindelsen, og også har slettet opkaldsforbindelsen ?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. september 2004 - 10:31 #1
Du kan afinstallere file & printersharing på win98, men så kan den heller ikke dele filer?
giv den en fast ip og gateway
Avatar billede olefisk Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:09 #2
Hej dannyboyd
Desværre hjalp det ikke!.
Er nok nået til at eneste mulighed er ominstallering af win-98 PC-en, med mindre der er andre bud.